Agenda | Impresii | Muzica | Carti | Bolnavi | Nasteri | Decese | Anunturi | Media | Rugaciune | Linkuri | Versuri | Donatii | Interviuri | Oferte | Contact

Cind Pacatul Imbraca Haine Bisericesti

Publicat la 2011-10-07 de Traian

       Libertinismul spiritual e mai periculos decât pcatul fi. În faa pcatului demascat oamenii se opresc, dar dac pcatul ia forme noi i se îmbrac cu haine bisericeti, acesta intr neobservat în Turma lui Christos.

 

 

      Prinii i bunicii notri au aezat anumite limite, în fric de Dumnezeu i în urma interpretrii simple i directe a Scripturii. Chiar dac au fost și unele exagerri, s-a vazut (chiar și în acestea) dorina de evlavie i sfinenie a înaintașilor noștri. Aceste limite au fost în continuu atacate i extinse treptat. Fiecare mutare de hotar reprezint baza unei noi mutri, sub pretextul: dac e voie asta de ce nu e voie i cealalt? Unii credincioi, dui de valul micrii libertiniste s-au obinuit s spun (în mod indirect, bineîneles) c evlavia e legalism i sfinenia e lips de relevan.

      Prezint câteva exemple de progres (s fie citit regres) în aceast declin:

 

Concertele

Limita original – Nu permitem nici un fel de concerte (nici cretine)

Prima extindere – Sunt permise concertele, dar s fie spirituale i ziditoare

A doua extindere – Nu avem toate aspectele sub control, aa c vom vedea anumite ieiri, dar s nu ne alarmm, pentru c noi nu ne identificm cu acele aberaii.

A treia extindere – Nu toate concertele cretine sunt la fel, unele sunt mai linitite iar altele mai slbatice, cam dup gusturile fiecruia. Aa c e acceptabil participarea la concerte necretine, atâta vreme cât acestea sunt mai linitite i decente în comparaie cu cele… cretine.

 

Slujirea

Limita original – Doar brbaii cinstii, ce nu au trecut prin divor, sunt chemai s slujeasc public ca pstori i predicatori.

Prima extindere – In unele cazuri trebuie acceptai i brbai divorai

A doua extindere – In urma unor chemri speciale, i femia poate s slujeasc în aceast capacitate

A treia extindere – i brbaii i femeile ce triesc în inversiune sexual pot s slujeasc în straie preoeti

 

Pantomimele i sportul

Limita original – În cadrul slujbelor religioase nu se accept decât cântarea, rugciunea, predicarea, mrturisiri, i manifestrile biblice ale Duhului Sfânt.

Prima extindere – Trebuie acceptate forme noi, relevante, prin care s se transmit mesajul Evangheliei. Forma nu are nici o importan, doar mesajul. Scopul mre scuz mijloacele. Dac o cenet sau pantomim transmite un mesaj frumos, de ce s fie oprit.

A doua extindere – Competiiile sportive reprezint o cale lucrativ de atragere a tinerei generaii la biseric. Un meci de lupte (Jiu-Jitzu), între credincioi (adic cretin), înainte de predicarea Evangheliei poate s fie un mare câtig pentru Împria lui Dumnezeu.

A treia extindere – Pentru c oricum credincioii notri iubesc sportul mai mult ca biserica (de câteva ori pe an, în cazul competiiilor mari de anvergur naional sau internaional), de ce s stea toi acas la meci iar noi s inem predica la scaune? Aducem un TV (big screan) în biseric i-i invitm pe toi s participe împreun la marele eveniment sportiv. Ce frumoas prtie, dac ne rugm cu foc, s-ar putea chiar s câtige echipa favorit!

 

Închinarea

Limita original – Modelul nostru va fi biserica primar

Prima extindere – Expresiile biblice: Amin, Aleluia, Slvit s fie Domnul, nu mai sunt relevante pentru noua generaie. Btaia din palme (oricum e biblic), va înlocui manifestrile vechi.

A doua extindere – Dac s-a acceptat btaia din palme, nu e pcat s se accepte i ipetele i fluierturile, i aburii ce ies de sub scen, i orga de lumini.

A treia extindere – Dac s-au acceptat formele de manifestare ale celor din lume ca s fim relevani, orice metod care adun oameni e acceptabil, inclusiv comedie cretin, dram cretin, dans coreografic cretin, etc…
     Nu cred ca e nevoie s folosesc alte exemple, declinul e vizibil. Acest neopgânism a cuprins multe comuniti. Provocarea mea pentru fiecare credincios este s-i revizuiasc i limitele i direcia. Numai o întoarcere din nou la valorile promovate de Sfintele Scripturi ne poate vindeca.

      Avem dou variante: ori ne vom identifica cu Christos ori cu lumea. Nu putem s le realizm pe amândou deodat. În ritmul acesta de alunecare, în scurt vreme Biserica nu va mai avea unde s-i cheme pe cei din lume, deoarece ea, Biserica, va fi ca lumea. În cel mai fericit caz se vor face transferuri de membri i schimbri de religii.
      Vestirea Evangheliei este o lucrare spiritual în care vrem s folosim armele Duhului Sfânt, alaturi de abilitile sau darul ce Dumnezeu ni le-a dat. Scenetele i pantomimele creeaz actori, artiti, dansatori, i vedete. Unde ii gsesc toate acestea locul în Scriptur? De când Biserica Domnului Isus are nevoie de actori, artiti, dansatori, i stele pentru a transmite mesajul sfânt, mântuitor, al Evangheliei? Cine le-a încredinat loc aceast responsabilitate? i odat ce aceste forme i metode sunt acceptate, cine va mai putea aeza limite? Pilda fiului risipitor este deosebit de frumoas aa cum e aezat pe paginile Scripturii i predicat de oamenii lui Dumnezeu. Cine nu înelege cele dou expresii folosite de Evanghelistul Luca: “i-a risipit averea ducând o via destrblat” i “i-a mâncat averea cu femeile desfrânate”, e prea mic i nu trebuie s îneleag, sau nu are capacitatea intelectual necesar unei înelegeri adecvate a adevrurilor simple. În cazul în care vrem s artm în imagini acest adevr din viaa czut a fiului risipitor, orice imagine este prea mult.

    Din pcate trim într-o lume ce caut distracie, divertisment i vedetism. Evanghelia nu promoveaz ci mai degrab condamn aceste trsturi. Punând împreun lucrurile ce trebuie s stea separat, devenim un fel de amestec otrvitor ce în final va trebui vrsat din gura Domnului (vezi Apoc. 3.16).

Cornel Avram

 

 

Adauga un comentariu

Nume
Comentariu
www.piataaradului.ro
  ...Vezi aici!

Alte articole

www.ofertearadene.ro
......Vezi aici!
www.bisericiarad.ro - Oferte locale
...TAMPLARIE PVC, CARAMIZI ECOLOGICE...Vezi aici!