Agenda | Impresii | Muzica | Carti | Bolnavi | Nasteri | Decese | Anunturi | Media | Rugaciune | Linkuri | Versuri | Donatii | Interviuri | Oferte | Contact

TREI CRUCI,TREI ALEGERI,TREI DESTINE

Publicat la 2011-09-19 de Traian


      Dup ce a creat Universul, Dumnezeu l-a fcut pe om pentru a administra creaia, pentru a fi fericit în mijlocul ei i a avea prtie cu Creatorul. Nu dup mult timp îns, omul, instigat de Diavolul, L-a trdat pe Dumnezeu, drept pentru care a fost scos în afara prezenei i binecuvântrii divine. În aceast nou i nefericit situaie, omul, având în interior un gol de forma i dimensiunea lui Dumnezeu, a încercat s-l umple cu filosofie, religie... fr succes. La împlinirea vremii, în existena uman S-a întrupat prin fecioar Mântuitorul Isus, venit cu scopul de a împca pe omul infidel i vinovat cu Dumnezeul drept i sfânt. Pe Dealul Golgota, între doi tâlhari, Mântuitorul este condamnat la moarte prin crucificare. Trei cruci, trei alegeri, trei destine... Acesta este tabloul ce determin destinul venic al fiecrui muritor. Alegerea, nu soarta, determin destinul meu i al tu.

      1. Crucea Rscumprrii pe care Mântuitorul MOARE PENTRU PCAT. Isus ofer viaa omului pctos, murind în locul lui i pentru el, deoarece jertfa Sa este suficient pentru absolut toi oamenii, timp în care este eficient DOAR pentru cei care se pociesc. Prin jertfa Sa a realizat un schimb de poziie, adic a transferat pcatul omului asupra Sa i neprihnirea Lui asupra pctosului. Aceasta este justificarea, rscumprarea, mântuirea lui Dumnezeu.

     2. Crucea Rzvrtirii pe care unul dintre cei doi tâlhari MOARE ÎN PCAT. A trit în pcat, arogan, imoralitate i nebunie i, din nefericire, a murit în aceeai stare. Nici cel puin pe cruce nu a acceptat s se pociasc; dimpotriv, L-a ironizat i L-a batjocorit pe Mântuitorul care lâng el… pentru el. Ce paradox, s mori nemântuit la câivâ pai de Mântuitorul lumii!

     3. Crucea Rspltirii pe care al doilea tâlhar MOARE FA DE PCAT. Chiar dac a trit în pcat, asemenea primului tâlhar, acesta a murit în neprihnire, diferit de primul. Alegerea sau respingerea prin credin a Mântuitorului îi determin destinul. La credina lui, Mântuitorul a rspuns cu rsplat de iertare etern: ,,Astzi vei fi cu Mine în Rai” (Luca 23:43).

      Toi trei au murit. Diferena este c Mântuitorul a murit pentru pcat, primul tâlhar a murit în pcat, timp în care al doilea a murit fa de pcat. Soluia lui Dumnezeu este ca pctosul s moar fa de pcat prin credin. Soluia Diavolului este ca pctosul s moar în pcat prin necredin. Oamenii din toate timpurile trebuie s cread în jertfa Sa ca fiind în locul lor, s se pociasc (ciasc) de pcatele fcute, pe care El le spal cu sângele vrsat pe crucea de pe Golgota, justificându-i (îndreptindu-i) în felul acesta în faa justiiei (dreptii) lui Dumnezeu. Pentru c planurile Diavolului cu privire la viitorul venic al omului în iad sunt ameninate de jertfa mântuitoare a lui Isus, Diavolul a pus la cale planul B. Cu un efort meschin i disperat, nereuind s elimine jertfa Mântuitorului, Diavolul a încercat s o compromit, prezentând-o oamenilor drept insuficient.

    În timpul rstignirii Mântuitorului pe cruce, autoritile vremii au fost pus deasupra Sa un afi pe care scria în limbile latin, greac i evreiasc ,,Isus din Nazaret, Împratul Iudeilor” (Ioan 19:19). Mesajul acestei aciuni diabolice a fost c deasupra jertfei lui Isus mai trebuie adugate eforturi umane:

     1. Limba latina simbolizeaz puterea Imperiului Roman, care domina cea mai mare parte a lumii de-atunci. Soluia lui Dumnezeu este s ne încredem DOAR în jertfa lui Isus Hristos care este suficient pentru mântuirea omului pctos. Soluia Diavolului, neputându-L elimina pe Isus, este mcar s punem deasupra jertfei Mântuitorului puterea noastr, în toate felurile în care se poate manifesta.

    2. Limba greac simbolizeaz inteligena filosofiei nscute în Grecia. Atentatul Diavolului este s punem deasupra Mântuitorului inteligena noastr, în toate modurile în care se poate manifesta.

    3. Limba evreiasc simbolizeaz religiozitatea celui mai religios popor, evreii. Compromisul Diavolului este s punem deasupra jertfei lui Isus religia, moralitatea, meritele noastre, în orice manier posibil.

     Locul nostru i al tuturor lucrurilor fcute de noi nu este nicidecum deasupra Mântuitorului, ci... DEDESUPT, jos, la baza crucii. Astzi eti în via, trieti. Trieti în pcat sau împotriva pcatului? Într-o zi vei muri i tu. Vei muri în pacat sau fa de pcat? Orice om poart o cruce în via. Tu pori crucea rzvrtirii sau a rspltirii? Fiecare suntem, avem, tim i putem face multe lucruri. Toate acestea sunt dedesuptul sau deasupra Mântuitorului? Este din nou Patele Domnului, este din nou vremea alegerii mântuirii. Alegerea acesta ii va determina destinul pentru venicie.

 

                                                       Pastor Luigi Mio

#9gWvT8ZL
simplul fapt ca nu ne referim la sunesl dat de un dictionar stufos nu inseamna ca nu putem folosi cuvantul sau ca trebuie gasit un cuvant care sa se potriveasca (desi nu vad cum) contextului. din moment ce explicam ce intelegem prin ironie, ar trebui sa fie totul in regula.problema e ca generatia mea nu are exercitiul opritului dupa lectura, a pornirii gandirii, a gandirii efective, apoi a indoielii, a regandirii problemei citite si apoi a formularii unui raspuns.noi cand citim, primul sens pe care il avem in minte (care poate fi rezultatul educatiei, sau al impietririi intr-un singur sens) este si sunesl definitiv prin care analizam toata situatia. nu mi se pare corect.

Adauga un comentariu

Nume
Comentariu
www.piataaradului.ro
  ...Vezi aici!

Alte articole

www.ofertearadene.ro
......Vezi aici!
www.bisericiarad.ro - Oferte locale
...MATERIAL SADITOR-PROIECTARE SI INTRETINERE GRADINI...Vezi aici!