Agenda | Impresii | Muzica | Carti | Bolnavi | Nasteri | Decese | Anunturi | Media | Rugaciune | Linkuri | Versuri | Donatii | Interviuri | Oferte | Contact

Cum să-ți găsești iubirea vieții - Partea 3

Publicat la 2013-06-25 de Traian

Lumea consideră căsătoria ca fiind drumul către propria satisfacție. Această perspectivă are ca punct de plecare căutarea auto-Ăźmplinirii prin plăcere, prin compania celuilalt: ce pot "eu" cĂąștiga de aici, cum aș putea "eu" beneficia de acest lucru. Desigur, acestea sunt componente ale unei relații, dar nu reprezintă componentele ei principale. Oamenii ajung buimăciți, deziluzionați și, Ăźn cele din urmă, renunță la căsătorie, pentru că aspectele menționate mai sus, odată Ăźmplinite, nu aduc satisfacție și nu răspund așteptărilor. Astfel că ei neagă ceea ce este cu adevărat important și esențial Ăźn clădirea unei căsnicii.

Acest articol reprezintă partea a treia dintr-o serie de patru articole pe tema găsirii iubirii de-o viață. În această a treia parte, scopul meu este acela de a releva principalele puncte de vedere și Ăźndrumările pe care ni le dă Domnul Ăźn CuvĂąntul Său, astfel ĂźncĂąt să ne putem pregăti mai bine pentru cel de-al doilea lucru extrem de important pe care Ăźl facem Ăźn viață (primul fiind mĂąntuirea noastră). Prin urmare, să vedem cum trebuie să ne pregătim pentru o căsătorie de succes.

Dacă vrei să ai succes Ăźn viață și Ăźn căsnicie, trebuie să Ăźnțelegi următorul lucru: scopul primordial al căsătoriei nu este acela de a ne satisface pe noi Ăźnșine (da, acest lucru m-a surprins și pe mine), ci de a-L glorifica și a-L sluji pe Dumnezeu. Dorințele și plăcerile noastre nu constituie prioritatea numărul unu pentru Dumnezeu. Da, Dumnezeu vrea ca noi să fim veseli, fericiți și mulțumiți, dar a fi fericit Ăźnseamnă a te focaliza pe El și nu pe problemele vieții (Iacov 1:2-8). Prin urmare, ca să ai o căsătorie de succes, trebuie să fii conștient de ceea ce presupune ea și trebuie să te pregătești ca atare. Cea mai importantă garanție a funcționării ei este respectarea principiilor din CuvĂąntul Său și nu a ceea ce crezi tu de cuviință, a ceea ce-ți dorești sau ai experimentat. Reține! Dumnezeu a conceput căsătoria și tot El ne-a conceput și pe noi. Așadar, El știe ce-i mai bine pentru noi.

Aceasta ar putea să nu sune prea popular, dar este adevărat. Biblia spune că Dumnezeu a creat-o pe Eva ca "ajutor potrivit". Asta Ăźnseamnă că ea trebuia să Ăźl ajute pe Adam Ăźn lucrurile pe care le avea de făcut Ăźn grădină și Ăźn exercitarea stăpĂąnirii asupra pămĂąntului. Aceasta presupune totodată existența unei co-relaționări, de pe urma căreia beneficiau amĂąndoi - deci formau Ăźmpreună o echipă și Ăźși atingeau scopul Ăźmpreună. Dragostea, intimitatea și plăcerea făceau cu siguranță parte din relația lor, dar nu constituiau elementele principale ale relației și vieții lor. Nu făceau doar să zburde prin paradis, beți de fericire, jucĂąndu-se și bucurĂąndu-se unul de celălalt. Ei Ăźmpărtășeau un scop comun și o direcție comună. La fel trebuie să facem și noi. Nu putem accepta pe cineva Ăźn viața noastră doar pentru că ne-a atras privirea; și nu trebuie să ignorăm procesul cunoașterii persoanei respective și al autocunoașterii, Ăźntr-un mod mai profund. Dacă vom proceda la fel ca majoritatea lumii, riscul eșecului va fi de 50%. Am fi extrem de norocoși dacă am găsi fericire și satisfacție pe această cale. Dacă am petrece puțin mai mult timp lucrĂąnd Ăźmpreună la relația noastră, am fi la mile depărtare de farsele vieții și ne-am bucura de o viață mai fericită și mai plină de semnificație, viață care L-ar mulțumi pe Dumnezeu și ne-ar face mai fericiți.

Dacă pierdem din vedere scopul la care ne-a chemat Dumnezeu Ăźn viață și Ăźn căsnicie, cădem Ăźntr-o viață de disperare și nu ajungem la Ăźmplinirea dorită. Dacă urmăm orĂąnduirile Sale, vom găsi persoana potrivită, vom rămĂąne pe drumul cel bun și vom experimenta, Ăźn cele din urmă, desfătare și bucurie. Ironia societății noastre este că ea caută aceste lucruri, dar fără Dumnezeu. Prin urmare, oamenii ajung deziluzionați și supărați pe Dumnezeu pentru că nu obțin rezultatele dorite. În plus, mulți dintre creștinii necăsătoriți fac Ăźn mare parte același lucru.

Pregătirea pentru căsătorie din perspectiva lui Cristos și a Bisericii (Efeseni 5:22-32; Coloseni 3:18-21; 1 Petru 3:1-7)

Tema acestor pasaje este supunerea, un obiectiv departe de idealurile americane de libertate și alegere personală. În orice caz, gĂąndiți-vă la acest lucru! Supunerea nu este un concept tiranic, așa cum Ăźl considerăm cei mai mulți dintre noi. Ea Ăźnseamnă mai degrabă libertate. Ea ne permite să fim liberi, să primim și să oferim Ăźn mod liber. Este un port sigur, cu ape liniștite, care ne protejează de furtunile acțiunilor greșite; ne eliberează de gĂąndirea eronată care ne conduce spre alegeri greșite și care, la rĂąndul lor, ne duc la o viață nefericită și plină de necazuri. Soțiilor li se cere să fie supuse soților lor. Soților li se cere să Ăźși iubească soțiile. "Supunere" este la origine un termen preluat din domeniu militar (Efes. 5:22, hupotasso - Ăźn greacă) și Ăźnseamnă "a te poziționa sub" sau "a te subordona" (1 Petru 3:1) - nu datorită slăbiciunii sau inferiorității, sau pentru că unul este mai bun decĂąt celălalt, ci pentru că Dumnezeu l-a așezat pe soț, Ăźn rĂąnduiala creației, ca și cap al casei, așa cum Cristos este Cap al Bisericii. Cei doi parteneri au roluri diferite, totuși, sunt egali Ăźnaintea lui Dumnezeu.

Supunerea nu presupune a trece dincolo de parametrii voii lui Dumnezeu, sau cei ai dragostei și ai dreptății Sale. Ca dovadă, supunerea nu este o metodă de a reduce la tăcere soția sau de a o coborĂź, indiferent sub ce formă. Ceea ce li se cere soților este mai de speriat. Soții sunt chemați să iubească, ceea ce este mult mai mult decĂąt supunerea. Rețineți! Această chemare a fost adresată Ăźntr-o perioadă și Ăźntr-o cultură Ăźn care femeile erau considerate inferioare animalelor de la fermă. Această Ăźnvățătură a fost predată Ăźntr-o cultură Ăźn care bărbatul, "alfa" - capul familiei, domina familia și comunitatea Ăźntru ordine, organizare, structură și protecție. Mandatul de a iubi (1 Corinteni 13:4-7) a fost și este Ăźncă, pentru unii, chemarea la deșteptare a soțului Ăźn vederea unei trăiri și a unei relaționări la soție care să reflecte Ăźn mod clar toate Ăźnsușirile caracterului biblic. Acest verb (Ăźn greacă - agapete) denotă o acțiune continuă și regulată, nu doar atunci cĂąnd avem chef. Cristos Și-a iubit Biserica nu pentru că ea era sfĂąntă, ci pentru ca s-o sfințească. Prin urmare, nu suntem chemați doar la a găsi persoana potrivită pentru noi, ci suntem chemați să menținem relația noastră Ăźn parametrii dragostei, ai supunerii și ai angajamentului luat. Chiar dacă alegerea ta a fost una greșită, datorită nerăbdării, a gĂąndirii eronate, a poftei și/sau a păcatului, totuși, chemarea aceasta rămĂąne valabilă pentru tine și la fel și oportunitatea de a Ăźndrepta situația, de a face lucrurile să meargă Ăźntre tine și partenerul tău/partenera ta. La urma urmei, trebuie să fi fost o scĂąnteie care v-a adus Ăźmpreună la Ăźnceput și care acum poate fi reaprinsă.

Cristos și Biserica sunt modelele noastre primare Ăźn ce privește angajamentul pe viață al căsătoriei monogame. El nu a renunțat la noi atunci cĂąnd lucrurile au mers din rău Ăźn mai rău; harul, iertarea și perseverența Lui au biruit. Acesta este modelul relațional pentru căminul nostru, pentru dragostea pentru copii și pentru părtășia și relațiile pe care ar trebui să le avem. Biserica este Mireasa lui Cristos, pe care El o iubește. Partenerul tău sau viitorul partener de viață este mirele sau mireasa față de care va trebui să practici și să exersezi dreptatea, dragostea, angajamentul și sfințenia, cu toată abilitatea și puterea ta (Apocalipsa 21:1-2).

Clădirea relației de viitor și a dragostei voastre

Iată aici cĂąteva lucruri foarte importante, la care merită să cugeți, care ar putea să se opună gĂąndirii tale convenționale, experienței și felului tău de a acționa. Totuși, aceste caracteristici sunt foarte importante și biblice; așadar, fii gata să cugeți asupra lor atunci cĂąnd citești CuvĂąntul și cĂąnd te rogi și aplică-le Ăźn relația ta prezentă și Ăźn viitor!

În căutarea pe care o Ăźntreprinzi pentru a-ți găsi iubirea vieții, trebuie să fii dispus să lucrezi la persoana ta. Nu ești perfect. Doar Cristos este perfect. Ai un Ăźntreg set de greșeli și ciudățenii care este necorespunzător pentru ochii publici și pentru relațiile private. Toți avem așa ceva. Din acest motiv, trebuie să dorești să dai la o parte aroganța și mĂąndria și să te ocupi de aceste greșeli - să le rezolvi cu ajutorul lui Dumnezeu și al unui pastor sau consilier, dacă este necesar. Potențialul tău partener trebuie la rĂąndul lui să vrea să facă același lucru. Dacă nu, vă veți păstra trăsăturile urĂąte de comportament și ele vor deveni și mai urĂąte pe măsură ce negați existența lor cu tot mai mare fermitate; și vă veți ciocni amĂąndoi pĂąnă Ăźn punctul Ăźn care nu veți mai putea continua relația. Acum, nici tu, nici potențialul tău partener nu trebuie să fiți perfecți, nu trebuie decĂąt să doriți și să fiți deschiși Ăźntru creșterea și transformarea voastră Ăźn creștini maturi din punct de vedere spiritual și emoțional.

Nu te poți aștepta ca viitorul partener de viață să răspundă nevoilor tale, oricare ar fi acestea, Ăźn locul lui Dumnezeu.

ÎntrucĂąt urmărim standardele lui Dumnezeu, trebuie să căutăm o persoană care are o relație crescĂąndă cu Dumnezeu. AmĂąndoi trebuie să căutați să Îi aduceți satisfacție lui Cristos și să creșteți Ăźn El. AmĂąndoi trebuie să aveți, ca fundament al vieții voastre, pe Isus ca Domn, nu doar ca MĂąntuitor. Asta Ăźnseamnă să fii condus de standardele și principiile Lui și nu de motivațiile și Ăźnclinațiile proprii, egoiste. AmĂąndoi trebuie să doriți cu toată inima să vă apropiați tot mai mult de Dumnezeu, să vă bucurați de mersul la biserică, să vă bucurați slujind lui Dumnezeu și oamenilor și să fiți membrii credincioși și plini de rĂąvnă ai unei biserici. Pentru că, așa cum v-am mai spus, trebuie să aveți aceeași gĂąndire teologică. Combinația dintre un catolic și un protestant nu va funcționa niciodată. Unul va trebui să renunțe la credința lui, sau chiar amĂąndoi; și cĂąnd vor apărea copiii, tot iadul se va dezlănțui! Chiar curtarea/ĂźntĂąlnirea care nu se află pe aceeași undă denominațională poate decurge dificil, pentru că, Ăźn final, unul va trebui să renunțe la denominațiunea lui și să treacă la cealaltă. Prin urmare, amĂąndoi trebuie să fiți dispuși să Ăźndurați acest lucru și, desigur, să stați pe genunchi Ăźn timpul unor astfel de decizii. Unul dintre voi e posibil să fie mai Ăźnflăcărat pentru Domnul decĂąt celălalt, pentru că se iau Ăźn considerare experiența, creșterea și personalitatea. Pe măsură ce căutați să vă cunoașteți unul pe celălalt, aceste lucruri ies la iveală și, astfel, le puteți rezolva. Nu e necesar să fiți de acord Ăźn fiecare punct doctrinar. Dacă cei doi cad de acord Ăźn totalitate, unul dintre ei nu gĂąndește. Asigură-te că poți să nu fii de acord cu celălalt și că punctele Ăźn care nu cădeți de acord nu sunt esențiale ca doctrină. De asemenea, trebuie să aveți perspective similare asupra lumii și societății (Amos 3:3).

Fii atent Ăźn relațiile cu oameni diferiți de tine din punct de vedere economic, social și etnic. Astfel de relații au mai multe obstacole de trecut și necesită mai multă muncă și maturitate, nu doar din partea voastră, dar și din partea celor două familii. Categoric, nu sugerez incompatibilitatea lor, nici nu spun că astfel de relații sunt greșite. Soția mea și cu mine suntem diferiți din toate aceste puncte de vedere și a trebuit să trecem peste mult mai multe probleme datorate familiilor și a stigmatului social, decĂąt ar fi fost normal (orice ar Ăźnsemna acest lucru) Ăźntr-o relație.

Un alt lucru, pe care trebuie să-l faci Ăźnainte de căsătorie, este să ai pe cineva căruia să-i spui cum decurg lucrurile, poate chiar un grup mic de persoane. Vei crește și te vei schimba mai rapid și Ăźntr-un mod extrem de benefic, dacă vei avea pe cineva, care te cunoaște, să te impulsioneze, să te Ăźncurajeze și să te Ăźndrume Ăźn direcția bună și conform CuvĂąntului.

Înainte de a te logodi, este bine să Ăźți ascunzi cele mai expresive emoții și sentimente pe care le nutrești. Expresii precum "Te iubesc", sărutul și alte "bezele" (sărut, Ăźmbrățișări etc.) vor muta relația pe o bază emoțională de pe una relațională. Vei fi Ăźmpiedicat să aprofundezi și să clădești o relație mai bună. Astfel de sentimente trebuie să fie reale și trebuie exprimate Ăźntr-adevăr cu pasiune și convingere, nu din vină sau obligație. Cei mai mulți folosesc aceste cuvinte și atingeri pentru a-l manipula pe celălalt, pentru a primi ceea ce vor, nefiind preocupați de clădirea unei relații veritabile. Nu aceasta trebuie să fie motivația ta! CĂąnd Ăźți exprimi emoțiile prea viu sau nu pui anumite bariere Ăźn ceea ce privește contactul fizic Ăźnainte de logodnă, acestea devin retorice și Ăźși pierd puterea și semnificația. Astfel, vei fi zidit acolo unde nu trebuia, scurt-circuitĂąndu-ți adevăratele expresii emoționale și dragostea, dĂąnd un cadou mic și rapid, bazat pe pofta trupească, Ăźn schimbul unui angajament de dragoste pe viață. Reține, dragostea este răbdătoare!

Asigură-te că amĂąndoi știți să mĂąnuiți banii. Formează-ți un concept biblic bun despre cum să tratezi problemele vizavi de buget și datorii. Cele mai multe probleme din căsnicie au la bază finanțele. Dacă unul sau chiar amĂąndoi aveți datorii financiare importante, fie pe cărți de credit sau credite pentru studenți, trebuie să alcătuiți un plan de achitare, de preferință Ăźnainte de căsătorie, dacă este posibil. Asigură-te că ați rezolvat orice dezacord Ăźntre voi Ăźn privința cheltuirii și a administrării banilor. Dacă unul dintre voi nu este capabil să facă acest lucru, veți avea o sumedenie de probleme inutile Ăźn căsnicia voastră.

Trebuie să te ocupi de posibilele probleme legate de caracter, amărăciune, păcate neurmate de pocăință, lipsa iertării, abuz, poftă, probleme nerezolvate din trecut sau probleme emoționale. Dacă nu te ocupi de aceste chestiuni Ăźnainte de căsătorie, probabilitatea funcționării relației este foarte mică. Dar nu trebuie să cauți perfecțiunea. Nimeni nu e perfect, doar Cristos. Nu trebuie decĂąt să rămĂąi pe drumul cel bun, să-ți dorești realmente schimbarea și să te angajezi Ăźn procesul de schimbare. Mai mult de-atĂąt, permite-I lui Cristos să lucreze Ăźn tine.

CĂąnd te vezi cu o persoană pe care o curtezi, cere sfatul prietenilor maturi, oameni mai Ăźn vĂąrstă și mai Ăźnțelepți și, cel mai important, cere sfatul părinților tăi. Poate că spui - OH, NU! Dar fii atent, ei te cunosc mai bine decĂąt te știi tu Ăźnsuți. Îți vei da seama de acest adevăr abia după ce vei avea copii. Judecă lucrurile! Dacă părinții tăi nu sunt maturi din punct de vedere spiritual, sau nu sunt Ăźntr-o legătură bună cu Cristos, e posibil să nu Ăźți dea un sfat bun, la fel cum nici tu nu ai fi capabil de aceasta dacă legătura ta cu Domnul nu ar fi una bună. Nu căuta sfaturi Ăźntr-un singur loc. Ai Ăźn vedere toate posibilitățile și fii dispus să nu lași ca emoțiile și pofta să Ăźți Ăźntunece gĂąndirea.

Dacă vreunul dintre voi nu Ăźmbrățișează unul dintre punctele discutate mai sus, veți ajunge la un punct de Ăźncordare maximă Ăźn relația voastră. Șansele de succes sunt o rată a divorțului de 50%, iar dintre căsătoriile ce rămĂąn totuși Ăźn picioare, cele mai multe sunt nefericite. Prin urmare, cugetă la cĂąt de important este să discerni bine lucrurile Ăźnainte de a spune: "Da!"

Cum să pui bariere (Evrei 13:4)

Am discutat deja despre motivul pentru care trebuie să punem bariere. Ei bine, cum să facem acest lucru? Un adolescent mi-a sugerat odată: "dușuri reci și multă gheață". Cred că glumea, dar o metodă mai eficientă ar fi ca cei doi să discute care este limita pĂąnă la care se poate merge, să cadă de acord și să rămĂąnă fermi Ăźn hotărĂąrea lor. Da, este greu. Însă, avĂąnd lucrurile stabilite, este mult, mult mai ușor.

Principalii pași ai apropierii fizice, Ăźn ordinea Ăźn care apar de obicei, sunt: ținerea mĂąinilor, Ăźmbrățișarea, sărutul (standard, apoi cel franțuzesc), atingerile, sexul oral, apoi actul sexual. Unii merg chiar mai departe, Ăźn extremă, cu parteneri multipli. (Acum, din capul locului, creștinii nu trebuie să practice niciodată aceste ultime două chestiuni, căsătoriți sau necăsătoriți fiind.) Fiecare dintre aceste "contacte" ne conduc spre un altul. De aceea, trebuie să trasezi linia cu un pas Ăźnainte de semnul "trecerea interzisă". Eu și soția mea am trasat linia după "Ăźmbrățișare". Astfel că nu ne-am sărutat Ăźnainte de logodnă și n-am mers mai departe Ăźnainte de a fi căsătoriți. În cazul nostru, a funcționat de minune și le recomand tuturor să păstreze sărutul pĂąnă după logodnă. Reține următorul lucru referitor la barieră: dacă o calci, vei ajunge la actul sexual. Poate nu de prima sau a doua oară, dar, după mai bine de 20 de ani de consiliere a tinerilor necăsătoriți, n-am ĂźntĂąlnit niciun caz care să nu ducă, la un moment dat, la actul sexual. Devine prea tentant, lucrurile se Ăźncing prea tare. Și apoi, dacă amĂąndoi pierdeți controlul... Prin urmare, alege avĂąnd Ăźn minte principii duhovnicești, ca și cum Isus ar fi prezent acolo; chiar așa și este.

Dumnezeu a conceput sexul și diversele forme de exprimare a intimității. Deci nu trebuie să ne temem de ele, ci să le onorăm la locul potrivit - Ăźn patul marital. El dorește ca noi să ducem vieți sfinte, virtuoase și nu să ne ispitim prietenii, partenerul sau chiar pe noi Ăźnșine (este greșit să te gĂąndești la pornografie).

Chiar și atunci cĂąnd căsătoria este un pas cert, nu trece peste granița trasată. Granița are rolul de a dezvolta Ăźncrederea și intimitatea de durată. Dragostea este răbdătoare. Iar dacă nu ești sigur, cu atĂąt mai mult nu trebuie să treci dincolo, pentru că e posibil ca respectivul/respectiva să nu-ți fie viitorul/viitoarea soț/soție. Vei păcătui Ăźmpotriva lui Dumnezeu și Ăźmpotriva partenerului de viață al altcuiva. Ți-ar plăcea dacă cineva s-ar atinge de soțul/soția ta? Te-ai enerva, te-ai Ăźnfuria și ai fi rănit. Ei bine, același lucru l-ai face tu acum, dac-ai depăși granița. În ochii lui Dumnezeu timpul nu are relevanță.

Luați-vă un angajament unul față de altul și Ăźnaintea lui Dumnezeu, Ăźnainte ca emoțiile să apară. Atunci cĂąnd lucrurile devin serioase, sau poate chiar de la a treia ĂźntĂąlnire, poți să Ăźncepi să vorbești despre acest lucru, astfel că, ceața se va risipi și așteptările se vor clarifica. Ceva de genul "Nu consider un lucru bun să ne sărutăm Ăźnainte de logodnă", va elimina presiunile și așteptările.

Fixează-ți mintea asupra modului Ăźn care ți-ar plăcea ca cineva să Ăźți trateze viitorul partener de viață. În același fel tratează și tu persoana cu care te vezi. Asigură-te că procedeul tău este biblic și nu e condus de poftă, sau iresponsabil.

Stați Ăźn locuri publice. Dacă te afli Ăźntr-o cameră, ține ușa deschisă.

Împărtășește cu cineva tot prin ce treci.

Iată regula care l-a păstrat pe Billy Graham neatins de scandal Ăźn toți anii slujirii sale: "Nu rămĂąne niciodată singur Ăźntr-o cameră cu o persoană de sex opus (doar Ăźn cazul Ăźn care este soția ta)!" Lua Ăźntotdeauna cu el un prieten cĂąnd pleca Ăźn călătorie. De ce? Pentru a evita orice bănuieli nelalocul lor și pentru a se feri de femeia ispititoare.

Evită complet orice relații romantice, orientate spre latura fizică, pĂąnă cĂąnd ești gata să te dedici căsătoriei. Intră pe drumul romantismului după ce ți-ai luat un angajament. Vei avea plăcerea de a clădi o poveste de dragoste plină de semnificație și de durată cu acea persoană cu care Ăźți vei petrece tot restul vieții.

Întreabă-te dacă ĂźntĂąlnirile tale Îl onorează și Îl slăvesc pe Dumnezeu. Nu face niciun lucru pe care n-ai putea să-l faci Ăźn fața lui Cristos. Vezi dacă-ncerci să te apropii de Dumnezeu sau Ăźncerci doar să ajungi la fusta/pantalonii cuiva. Ce Ăźți va aduce acest lucru Ăźn veșnicie și Ăźn căsătoria ta din viitor?

O scurtă privire asupra cărții dragostei, CĂąntarea CĂąntărilor

Biblia nu este o carte despre sex. Cu toate acestea, cuprinde o Ăźntreagă teologie a sexualității. Scopul său, intenția cu care a fost conceput, avertizările Ăźmpotriva uzajului greșit și o frumoasă imagine a dragostei reale, a intimității și a relației fizice ideale, toate acestea sunt creionate Ăźn minunata poezie a CĂąntării CĂąntărilor.

Putem Ăźnvăța multe lucruri din CĂąntarea lui Solomon, numită CĂąntarea CĂąntărilor. Din păcate, este foarte rar folosită ca material pentru predică. Urmează imediat după Eclesiastul și este urmată de Isaia. Limbajul ei este cel al unui cĂąntec de dragoste sau al unei poezii. Se poate să nu-i Ăźnțelegi Ăźn Ăźntregime limbajul; dacă stai să te gĂąndești, cĂąt de frumoasă poate fi o turmă de capre!? Dar reține, Ăźn cultura elenistă, aceste imagini vorbeau despre frumusețe. Mulți Ăźnvățați privesc această carte ca o colecție de poezii de dragoste, scrise sau adunate de Solomon. Această poezie redă o expresie intimă a iubirii unei persoane față de cea care este dragostea vieții sale, a lui Solomon față de iubita sa, o fată umilă - Sunamita. Cartea consemnează povestea sa de dragoste, cu toate bucuriile și necazurile curtării, pĂąnă la căsătorie. Tradiția evreiască consideră că această carte reflectă dragostea lui Dumnezeu pentru Israel, Ăźn timp ce creștinii, de-a lungul veacurilor, au văzut Ăźn ea dragostea lui Dumnezeu pentru Biserică (Ioan 14:21-24; Efes. 5:23-33).

Această carte relevă importanța și miracolul angajamentului de dragoste care durează. Așa cum dragostea lui Dumnezeu pentru noi nu se epuizează, nici dragostea pentru partenerul nostru de viață nu trebuie să se epuizeze - sfințenia dragostei maritale. Această carte nu evită să prezinte dificultățile și realitățile dragostei și ale angajamentului, fapt care o face un exemplu minunat pentru noi, din care putem Ăźnvăța.

CĂąntarea CĂąntărilor are patru mari principii pentru noi:

1. Să respectăm și să cinstim instituția divină a căsătoriei. Ea nu trebuie privită cu nebăgare de seamă sau ca un lucru de la sine Ăźnțeles. Nu este un lucru temporar pĂąnă apare ceva sau cineva mai bun pe scenă. Ea reprezintă unirea unui bărbat și a unei femei, Ăźn dragoste - o poveste de dragoste ce rezistă, chiar și Ăźn vremurile dificile. Solomon și-a Ăźnceput viața avĂąnd aceste gĂąnduri și trăind Ăźn acest fel, dar Ăźn cele din urmă a cedat sutelor de soții și concubine. Singura lui preocupare a rămas această singură femeie și regretul pentru toate greșelile făcute.

2. Acesta este modelul de dragoste al lui Dumnezeu pentru Israel și Biserică. Noi urmăm acest model, atĂąt Ăźn pregătirea pentru căsătorie cĂąt și Ăźn căsnicia noastră. Cuprinde elementele esențiale ale răscumpărării, iertării, reconcilierii și harului - tot ceea ce a făcut Cristos pentru noi. Acest model ne spune cum trebuie să fie relația dintre un soț și o soție.

3. Cartea ne oferă un model de ĂźntĂąlnire. Este un exemplu al modului de-a proceda corect la o ĂźntĂąlnire. Trebuie să privim la persoana respectivă, așa cum este ea Ăźn realitate, și trebuie să o dorim pentru ceea ce este și nu datorită poftelor și plăcerilor trupești, care nu fac decĂąt să ascundă adevărata persoană.

4. Sexul este conceput pentru un loc anume și un timp anume. Dumnezeu a făcut sexul. Nu este nimic rău sau greșit Ăźn el Ăźnsuși. Însă deține potențialul unei mari distrugeri. În afara planului lui Dumnezeu, el este rău, brutal, distorsionează dragostea adevărată și cauzează relații conflictuale, deziluzie și răni.

CĂąntarea lui Solomon ne oferă un model bun pentru ĂźntĂąlnire: o Ăźmbinare de romantism și profunzime, Ăźn Ăźncercarea de-al cunoaște pe celălalt Ăźn mod real, lăsĂąnd deoparte prefăcătoriile și teatrul pe care mulți oameni Ăźl joacă, inclusiv creștinii. Prefăcătoriile noastre dezvoltă o atmosferă de neĂźncredere. Ne imaginăm o persoană ideală și proiectăm această fantezie asupra persoanei cu care ne ĂźntĂąlnim. Acest lucru continuă la fiecare ĂźntĂąlnire, apoi Ăźn logodnă și, Ăźn cele din urmă, Ăźn căsătorie. Astfel că realitatea și adevărul sunt fie absente, fie ascunse Ăźn spatele a ceea ce vrem sau dorim. Faptul că suntem angajați Ăźntr-o relație exclusivistă, nu Ăźnseamnă că și cunoaștem persoana respectivă. În vremurile biblice, la fel ca Ăźn multe culturi răsăritene de astăzi, cei doi se cunoșteau printr-o relație de prietenie, prin legături familiale, acolo unde persoana respectivă era deja cunoscută, mă refer la personalitate, manifestări comportamentale, ceea ce Ăźi place, ceea ce Ăźi displace și alte lucruri asemenea. În acest fel, nu existau prefăcătorii sau aspecte necunoscute. Apoi, dacă cei doi se plăceau și familiile cădeau la Ăźnvoială, ei se logodeau. Singurele gesturi fizice pe care și le permiteau sunt acelea de a comunica și de a căuta să se cunoască mai bine unul pe celălalt. ȚinĂąnd la distanță apropierea fizică, accentul cade pe clădirea unei relații adevărate. Este ceva romantic, poate chiar mai romantic, deoarece uimirea, ĂźncĂąntarea și anticiparea iau locul poftei trupești, lucru ĂźntĂąlnit Ăźn cultura noastră vestică.

Odată ce viitoarea căsătorie este pĂąngărită, se ridică o mulțime de probleme de viitor. Comunicarea, Ăźncrederea și clădirea unei relații sănătoase se pierd sau devin foarte dificil de realizat. Așa cum ne spune CuvĂąntul, căsătoria trebuie să fie cinstită de toți și patul să fie nespurcat, căci Dumnezeu va judeca pe curvari și pe toți cei ce sunt imorali sexual. Aceasta nu pentru că El are standarde de neatins, ci pentru că știe ce este potrivit, ce este cel mai bine și ce trebuie să evităm (Evrei 13:4).

Biblia ne cheamă la curăție Ăźn căsătorie. CĂąnd devenim prea preocupați de latura fizică și nu ne punem Ăźnaintea ochilor niște standarde, atunci permitem să fim atrași Ăźn capcana intimității false. Astfel că, adevăratul romantism se denaturează și se pierde, iar plăcerea noastră, ĂźncĂąntarea noastră, adică ce e mai bun, sunt umbrite. Din acest motiv, Dumnezeu vrea ca să fim corecți Ăźn relațiile curente și Ăźn cele din viitor, pentru ca, atunci cĂąnd vom fi căsătoriți, să avem o căsnicie solidă, trainică, ce se va dezvolta și ne va aduce tot mai multă bucurie și fericire. Rețineți, Dumnezeu este autorul sexualității! În plus, El dorește exprimarea intimității exclusive, Ăźntre soț și soție. Adulterul și sexul premarital ruinează viitoarea relație. CĂąnd Ăźntreținem relații sexuale cu cineva, se formează o legătură care nu se va rupe niciodată. De aceea abuzul sexual rămĂąne atĂąt de dureros, zeci de ani la rĂąnd. CĂąnd faci sex, creezi o legătură, iar persoana respectivă rămĂąne Ăźn creierul tău chiar și după ce vei trece de optzeci de ani. Vă puteți imagina "un fost/o fostă" prieten/prietenă rămĂąnĂąnd Ăźn mintea voastră după ce v-ați despărțit și vă urĂąți unul pe celălalt? De aceea se află astăzi atĂąt de multe relații Ăźntr-o așa Ăźnvălmășeală. Trebuie să respectăm standardele lui Dumnezeu! Altfel, va trebui să facem față judecății Lui: "nu stĂąrniți, nu treziți dragostea pĂąnă nu vine ea (engl.- pĂąnă la vremea potrivită) (C.CĂąnt. 3:4-5).

Cum se traduce CĂąntarea CĂąntărilor Ăźn vocabularul ĂźntĂąlnirii: În cultura americană, mersul la ĂźntĂąlnire urmărește două scopuri: fie distracția, fie căutarea unui partener. Poate fi o cale de distracție și amuzament cu prietenii. CĂąnd te aventurezi Ăźn căutarea unui partener, fie prin mersul la ĂźntĂąlnire, fie prin curtare, scopul pe care-l urmărești este să cauți persoana potrivită. Nu trebuie să accentuezi, la fel ca majoritatea oamenilor, pofta, carnea și negarea unei relații veritabile, ceea ce neagă și aspectul spiritual.

Planul lui Dumnezeu pentru căsătoria creștină aduce laolaltă atĂąt duhul cĂąt și trupul, așa cum amintește ceremonialul căsătoriei: "un singur trup". Intimitatea reală constă Ăźn unirea totală a doi oameni, fiecare căutĂąnd să răspundă nevoilor celuilalt și nu nevoilor proprii. Acest lucru nu se poate ĂźntĂąmpla cĂąnd intervine păcatul, ca urmare a uzajului greșit al sexului, ce a Ăźnlocuit cunoașterea profundă a celuilalt (Genesa 2:24; Proverbe 5:15- 21; 1 Corinteni 7:1-9; Matei 19:5).

O scurtă privire asupra cărții Rut

Boaz a fost un bărbat integru, care s-a aflat Ăźntr-o circumstanță Ăźn care ar fi putut să profite de o văduvă tĂąnără și fermecătoare. Însă el a ales să fie drept, protejĂąnd-o pe Rut și avĂąnd grijă de nevoile ei. El i-a ușurat situația dificilă Ăźn care se afla și nu și-a căutat propriul confort și propria poftă; astfel, Ăźn final, s-a bucurat de o căsnicie minunată. Dacă ar fi ales calea lumii, n-ar fi avut parte niciodată de o legătură trainică și bună cu soția lui. Rut, care a rămas credincioasă, ar fi pierdut și ea această legătură (Rut 2:20; 3:10-11).

Boaz era ruda cu drept de răscumpărare a familiei lui Rut. Asta Ăźnseamnă că era o rudă apropiată ce avea chemarea și obligația de a veni Ăźn ajutorul unui membru al familiei aflat Ăźn necaz. Potrivit legii levitice, această rudă era Ăźn măsură să răscumpere proprietăți, membri ai familiei vĂąnduți ca robi, averi precum și animalele de la fermă și era Ăźn măsură să aibă grijă de văduvă și de orfani (Levitic 25:25-34; 27:9-33). Însă, practic, acest lucru se ĂźntĂąmpla rar, pentru că lăcomia Ăźși spunea cuvĂąntul și oamenii abuzau de cei slabi și neajutorați. În Noul Testament, Cristos este Ruda noastră cu drept de răscumpărare, pentru că El reprezintă umanitatea și ruda noastră de sĂąnge (Mat. 1:1-17; Gal. 4:4; Evr. 2:16-17). El reprezintă nevoia noastră (Ioan 10: 15-18; 1 Ioan 3:16) și El are resursele (1 Cor. 6:20; 1 Pet. 1:18-19).

Cum se traduce cartea Rut Ăźn vocabularul ĂźntĂąlnirii: Cristos este Răscumpărătorul nostru și El nu abuzează de noi, nici nu ne lasă să putrezim, așa cum am merita. Așadar, Ăźn relațiile noastre legate la ĂźntĂąlniri ar trebui să privim la Boaz, care a fost un gentleman onest. A acționat lent, a căutat s-o cunoască pe Rut și nu a profitat de ea. Acest fapt a dus la o legătură mai bună, mai puternică Ăźntre ei, parfumul romantic și dragostea apărĂąnd la momentul potrivit și locul potrivit. În plus, Rut nu a căzut Ăźn imoralitate și prostituție, nici nu a profitat de Boaz. Rut și Naomi au fost atrase de bunătatea și de caracterul integru al lui Boaz, pentru că le-a tratat bine pe amĂąndouă. Boaz a fost atras de smerenia lui Rut și de caracterul ei nobil. Astfel, trebuie să fim buni, să ascultăm, să Ăźnvățăm, să nu profităm, să Ăźngrijim, să Ăźmpărtășim și să avem grijă unul de celălalt. Trebuie să fim atrași de bunătate și integritate, nu de priviri, putere, bunăstare sau poziție.


Adauga un comentariu

Nume
Comentariu
www.piataaradului.ro
  ...Vezi aici!

Alte articole

www.ofertearadene.ro
......Vezi aici!
www.bisericiarad.ro - Oferte locale
...USI DE INTERIOR IMPORT GERMANIA, PANOURI SANDWICH...Vezi aici!