Agenda | Impresii | Muzica | Carti | Bolnavi | Nasteri | Decese | Anunturi | Media | Rugaciune | Linkuri | Versuri | Donatii | Interviuri | Oferte | Contact

Trezirea întârzie… fiindcă…

Publicat la 2012-11-01 de Traian

 Nu vi se pare ridicol că suntem așa de mărginiți ĂźncĂąt avem impresia că vom schimba lumea prezentĂąndu-i standardul nou-testamental al vieții lui Cristos printr-un substandard de viață ca cel al creștinilor de azi?

Oamenii zidesc biserici dar nu intră Ăźn ele, tipăresc Bibliile dar nu le citesc, vorbesc despre Dumnezeu dar nu cred Ăźn El, vorbesc despre Cristos dar nu se bizuie Ăźn El pentru mĂąntuirea sufletelor, cĂąntă imnurile noastre și le uită imediat. Cum vom ieși din impasul acesta?

Harnack a definit creștinismul ca „un lucru foarte simplu și foarte sublim: A trăi pentru timp și pentru eternitate sub ochiul lui Dumnezeu, prin ajutorul lui Dumnezeu.”

O, dacă ar fi credincioșii Domnului conștienți de valorile veșniciei! Dacă am trăi fiecare clipă din viață sub ochiul lui Dumnezeu, dacă am judeca fiecare lucrare Ăźn lumina scaunului Său de judecată, dacă ne-am ruga fiecare rugăciune Ăźn lumina scaunului Său de judecată, dacă ne-am aduce zeciuielile din toate bunurile noastre Ăźn lumina scaunului Său de judecată, dacă am predica fiecare predică avĂąnd Ăźn vedere că mulțimi de oameni vor fi sub condamnare și osĂąndă la judecata de apoi – atunci am avea o trezire sub puterea Duhului SfĂąnt, care ar scutura pămĂąntul acesta și care, Ăźn foarte scurt timp, ar elibera milioane de la pierzare.

Buletinele de știri care ne vin, cu nesfĂąrșitele armistiții și Ăźncălcările de armistiții, cu prăbușirea de tronuri și ridicarea altor tronuri, patima după putere mondială Ăźn Ăźntrecerea dintre sistemele politice și sociale, ar trebui să ne sperie. S-a zis, și pe bună dreptate, că sunt numai trei clase de oameni azi Ăźn lume: cei cărora le e frică, cei care cunosc prea puțin ca să le fie frică, și cei care cunosc Biblia. Sodoma, care n-avea nici o Biblie, nici un predicator, nici o oră de rugăciune, nici o biserică, a pierit. Cum vor scăpa America și Anglia de mĂąnia Celui Atotputernic? Avem milioane de Biblii, cĂąteva mii de biserici, predicatori fără număr, – dar vai, ce stare de păcat!

Oamenii zidesc biserici dar nu intră Ăźn ele, tipăresc Bibliile dar nu le citesc, vorbesc despre Dumnezeu dar nu cred Ăźn El, vorbesc despre Cristos dar nu se bizuie Ăźn El pentru mĂąntuirea sufletelor, cĂąntă imnurile noastre și le uită imediat. Cum vom ieși din impasul acesta?

Aproape fiecare Curs Biblic subliniază faptul că Biserica de azi e ca cea din Efes. Ni se spune că Ăźn ciuda păcatului și a modului firesc de viață, suntem așezați cu Dumnezeu pe scaunul Lui de domnie. Vai, ce minciună! Da, suntem ca Biserica efesenilor, fără nici o Ăźndoială. Dar ne asemănăm cu cea din Apocalipsa prin faptul că ne-am pierdut dragostea dintĂąi. Ne e rușine de păcat, dar nu ne Ăźmpotrivim față de el. În fața unei astfel de Biserici, rece, firească, cĂąrtitoare, nepăsătoare, nu va capitula niciodată veacul acesta imoral, plin de pofte și murdărie. Să nu mai căutăm țapi ispășitori! Cauza căderii Ăźn imoralitate nu e nici radioul, nici televiziunea. Toată vina pentru decăderea și corupția mondială de azi stă pe treptele Bisericii! Aceasta a Ăźncetat să mai fie un țepuș Ăźn coasta lumii. Fiindcă: nu Ăźn timpuri de popularitate a triumfat Biserica, ci Ăźn vremuri de prigoană. Nu vi se pare ridicol că suntem așa de mărginiți ĂźncĂąt avem impresia că vom schimba lumea prezentĂąndu-i standardul nou-testamental al vieții lui Cristos printr-un substandard de viață ca cel al creștinilor de azi?

De ce ĂźntĂąrzie trezirea? Răspunsul e destul de simplu: fiindcă evanghelismul e azi mult prea comercializat! Bănuții văduvei și ai săracilor sunt cheltuiți de mulți evangheliști Ăźn huzur și lux. Statisticile umflate, mulțimile enorme, rĂąndurile de oameni care se predau, elogiile demnitarilor și a primarilor, etc., sunt ridicate Ăźn slăvi. Toate cu scopul să atragă publicitate
 și bani. Săracul se Ăźnșeală cĂąnd crede că Ăźși aduce ofranda Ăźn „slujba lui Dumnezeu”, cĂąnd de fapt tot ce face e să ajute pe un predicator sau altul să-și păstreze reputația sau să trăiască Ăźn saloane fastuoase de Hollywood.

Predicatori care au case și cabane lĂąngă lac, un yacht pe lac, și un cont puternic la bancă, au Ăźndrăzneala să mai ceară. Cu așa oameni de jupuială credeți că va aduce Duhul SfĂąnt trezirea? Acești băiețași-predicatori, drăgălașii de ei, nu-și mai schimbă costumele o dată pe zi, ci de două sau de trei ori. Îl predică pe Cristos din iesle, dar ei trăiesc Ăźn hotele extravagante. Ca să-și facă poftele, storc audiența de bani pĂąnă la sĂąnge, Ăźn numele Celui care a trebuit să Ăźmprumute un ban ca să-Și poată ilustra predica. Se ospătează la mese nesfĂąrșite Ăźn amintirea Celui care a postit singur Ăźn pustie. Azi evangheliștii se cred vrednici nu numai de salarii enorme, dar și de avantaje bancare. Ce Ăźnfricoșătoare vor fi toate acestea Ăźn ziua judecății!

Trezirea ĂźntĂąrzie fiindcă am ieftinit Evanghelia. Avem azi imnuri religioase care se cĂąntă Ăźn tempo de dans, nu numai pe discuri, casete, la radio, ci și Ăźn biserici. Am pus sĂąngele și suferințele MĂąntuitorului Ăźntr-o atmosferă de carnaval, Ăźnchipuiți-vă! L-am aranjat pe Duhul SfĂąnt să fie sincopat! Platforma de evanghelizare arată ca vitrina unei prăvălii de mărunțișuri, o paradă de manechine. Mai degrabă m-aș aștepta ca o broască să cĂąnte la pian Sonata Lunii de Beethoven, decĂąt să-i văd pe acești predicatori lucioși de azi că aduc pocăința Ăźn sufletele oamenilor. Evangheliștii de azi sunt pregătiți să facă orice pentru oricine, doar să atragă lumea să vină Ăźn față să capete niște broșuri. Fac apeluri răgușite: „Cine vrea ajutor, mai multă putere, fericire?” Un așa creștinism ușor, fără pocăință și reverență, aduce dezonoare sĂąngelui vărsat la Calvar. Trebuie schimbată definiția altarelor; căci altarul e locul unde se moare! Cei ce nu vor să plătească prețul, să-l lase Ăźn pace.

Trezirea ĂźntĂąrzie din cauza neglijenței. Cei de la altare petrec prea puțin timp cu sufletele care caută adevărul și veșnicia. Evanghelistul e fericit să-și vadă prietenii și să stea cu ei. În timp ce sufletele pierdute suspină la altar, el benchetuiește Ăźn frișca dulceagă a laudelor primite. Iată de ce și Anglia și America e bĂąntuită de confuzie, nesiguranță, plină de oameni dezorientați.

Trezirea ĂźntĂąrzie din cauza fricii. Ca evangheliști, ținem gura Ăźnchisă cĂąnd vedem falsitatea religiilor de azi, ca și cum ar fi mai multe nume prin care am putea fi mĂąntuiți. Dar textul de la Faptele Apostolilor 4:12 se află Ăźncă Ăźn Sfintele Scripturi și spune că „nu este alt Nume sub cer“. Unora lucrul acesta li se pare colorat cu prea mare intoleranță.

Ilie și-a bătut joc de preoții lui Baal și le-a vorbit cu dispreț, văzĂąndu-le neputința. Mai bine, fugi afară Ăźn Ăźntuneric (ca Ghedeon) și dărĂąmă dumnezeii falși, decĂąt să-i tolerezi, călcĂąnd voia lui Dumnezeu. Cultele acestea lipsite de Evanghelia lui Cristos, religiile lumești care apar ca ciupercile la acest ceas de miez de noapte, Îl ispitesc pe Dumnezeu. Nimeni nu vrea să sune alarma? Nu mai suntem Protestanți, suntem doar ne-catolici! Împotriva cui și a căror lucruri protestăm noi? Dacă am fi pe jumătate de calzi pe cĂąt ne credem, și doar zece la sută de puternici pe cĂąt spunem că suntem, creștinii ar fi botezați Ăźn sĂąnge, ca și Ăźn apă și Ăźn foc.

Wesley a văzut ușile bisericilor engleze Ăźnchise Ăźn fața lui, iar Rowland Hill spune despre el: „Wesley și armata lui de salahori laici – o legiune Ăźntreagă de predicatori neprofesioniști adunați dintre fierari, tinichigii, căruțași și hornari – au ieșit să otrăvească mințile oamenilor!” Ce limbaj profan! Dar orice au spus oamenii de el, lui Wesley nu i-a păsat. Nu i-a fost teamă nici de oameni, nici de diavoli. Dacă Whitefield era privit Ăźn Anglia ca o parodie, Ăźn cel mai josnic sens, dacă primii creștini au Ăźnfruntat cu prețul vieții lor orice infamie, cum se face că astăzi, din moment ce păcatul și păcătoșii au rămas aceiași, noi, predicatorii, nu mai provocăm mĂąnia iadului? De ce suntem Ăźn mod atĂąt de frigorific de comuni, Ăźn mod atĂąt de splendid de nepăsători? În cazul nostru, ne răsculăm, Ăźnsă n-avem treziri. Dar Ăźn lumina Bibliei și a istoriei Bisericii, spuneți-mi, unde au fost treziri fără răscoale?

Trezirea ĂźntĂąrzie pentru că ne lipsește insistența și urgența Ăźn rugăciuni. Un predicator vestit a intrat Ăźntr-o conferință biblică zilele trecute spunĂąnd: „Am venit la această conferință avĂąnd pe suflet o mare povară a rugăciunii. Cei care doresc s-o Ăźmpartă cu mine, să arate prin ridicare de mĂąnă, și vă rog să nu fim ipocriți!” Mulți au ridicat mĂąna. Dar mai tĂąrziu Ăźn timpul săptămĂąnii, cĂąnd a fost anunțată o oră de rugăciune pe la miezul nopții, vestitul predicator s-a dus să se culce. N-a fost ipocrit, nu? S-a stins integritatea. O viață superficială. Factorul care singur e cel mai important Ăźn oprirea Duhului SfĂąnt de a aduce o trezire spirituală e lipsa aceasta de luptă a sufletului Ăźn rugăciune. Am Ăźnlocuit propagarea cu propagandă. Ce nebunie! Noul Testament adaugă un post-scriptum Ăźn legătură cu prorocul Ilie. La Iacov 5:17 e scris: „S-a rugat!” Dacă n-ar fi fost lucrul acesta, citind Vechiul Testament doar, am fi spus: „Ilie a prorocit!”

În rugăciunile noastre noi nu ne-am Ăźmpotrivit Ăźncă diavolului pĂąnă la sĂąnge. Nu, noi nici măcar nu facem ca „sufletul să ni se frămĂąnte Ăźn sudoare”, după cum spunea Luther. Noi ne rugăm cu o atitudine de „Ce ne pasă?”! Ne rugăm rugăciuni la ĂźntĂąmplare! Dăm lui Dumnezeu ce nu ne costă pe noi nimic. N-avem nici măcar o singură dorință care să ne Ăźnflăcăreze. Suntem doar: intermitenți, capricioși și spasmodici.

Singura putere Ăźn fața căreia Dumnezeu cedează e cea a rugăciunii. Noi scriem despre puterea rugăciunii, dar nu ne luptăm Ăźn rugăciune. Un titlu care se potrivește bine pentru biserica de azi e „Nu s-a luptat!” Facem expoziție cu darurile noastre, fie naturale fie spirituale; ne spunem părerile pe undele aerului, vederi politice și sociale. Scriem cărți ca să Ăźndreptăm pe un frate Ăźn problemele de doctrină. Dar cine e gata să ia cu asalt fortăreața diavolului? Cine i se va Ăźmpotrivi diavolului? CĂąți sunt gata să renunțe la mĂąncare, la anturaj plăcut, la somn, pentru ca iadul să tremure de ei Ăźn lupta Ăźncleștată, pentru ca demonii să fie făcuți de rĂąs, pentru ca robii să fie eliberați, pentru ca iadul să fie decimat și sufletele Ăźnlănțuite să iasă de sub puterea lui; și toate ca răspuns la lupta acestor oameni gata de sacrificiu, a acestor suflete spălate prin sĂąnge.

În final, trezirea ĂźntĂąrzie pentru că noi furăm slava care aparține numai lui Dumnezeu. Ascultați și uimiți-vă. Domnul Isus a spus: „Eu nu umblu după slava care vine de la oameni.” Și: „Cum puteți crede voi, cari umblați după slava pe care v-o dați unii altora, și nu căutați slava care vine de la singurul Dumnezeu?” (Ioan 5:41,44). Să dispară toate laudele și bătăile pe umăr și măgulelile firești de la amvoane! Să piară cu aceste mĂąndrii deșarte ca: „Programele mele”, „Lucrările mele”, „Biserica mea” „Cărțile mele.” O, ce paradă urĂątă a firii la amvoane: „Avem marele privilegiu azi să”
 și e prezentat predicatorul. Vorbitori (care de fapt sunt acolo numai prin har) acceptă toate aceste laude, adică nu – chiar se așteaptă la ele! Și de fapt, dacă-i ascultăm bine pe toți, n-am fi știut că sunt mari dacă nu ni s-ar fi spus.

Săracul de Dumnezeu! Nu capătă prea mult din partea noastră! Mă mir Ăźnsă că nu-Și Ăźmplinește Ăźncă făgăduința și nu ne varsă din gura Lui. Am greșit! Ne-am murdărit. Ne plac laudele oamenilor. Căutăm slava „pe care ne-o dăm unii altora.”

O, Doamne, ridică-ne din această Ăźmperechere cu lumea și din acest putregai!
BinecuvĂąntă-ne, sfărĂąmĂąndu-ne!

Judecata trebuie să Ăźnceapă cu noi, predicatorii!

„Evanghelia nu e o poveste Ăźnvechită, pe care o Ăźnoim noi. Ea e un foc al Duhului, ținut aprins de Iubirea Nemuritoare; și vai nouă, dacă, prin neglijența noastră Ăźn a Ăźnflăcăra darul lui Durgnezeu care este Ăźn noi, focul acesta se micșorează”.
Dr. R. Moffat Gautrey

„Cea mai mare minune din ziua aceea (Rusaliile) a fost transformarea care a avut loc Ăźn acei ucenici cuprinși de așteptare. Botezul cu foc i-a transformat pe ei Ăźnșiși”.
Samuel Chadwick
„Semnul Creștinismului nu e o cruce, ci o limbă de foc”.
Samuel Chadwick

„Evanghelia e un fapt; deci spune-l ün mod simplu.
Evanghelia e un fapt plin de bucurie; deci spune-l cu entuziasm.
Evanghelia e un fapt care ți s-a Ăźncredințat; deci spune-l cu credincioșie.
Evanghelia e un fapt al unui moment infinit; deci spune-l fără preget.
Evanghelia e un fapt al iubirii infinite; deci spune-l cu simțire.
Evanghelia e un fapt greu de Ăźnțeles pentru unii; deci spune-l cu ilustrații.
Evanghelia e un fapt despre O Persoană; deci predică-L pe Cristos.
Archibald Brown

„Adevărata predică e atunci cĂąnd sudoarea se amestecă cu sĂąngele”.
Dr. Joseph Parker

Adauga un comentariu

Nume
Comentariu
www.piataaradului.ro
  ...Vezi aici!

Alte articole

www.ofertearadene.ro
......Vezi aici!
www.bisericiarad.ro - Oferte locale
...PRODUCATOR DE POMI FRUCTIFERI...Vezi aici!