Agenda | Impresii | Muzica | Carti | Bolnavi | Nasteri | Decese | Anunturi | Media | Rugaciune | Linkuri | Versuri | Donatii | Interviuri | Oferte | Contact

Cristos: Capul Bisericii

Publicat la 2012-09-29 de Traian

,,El este Capul trupului, al Bisericii. El este începutul, cel întâi-nscut dintre cei mori, pentru ca în toate lucrurile s aib întâietatea.” (Col. 1:18)
Dup ce Pavel Îl prezint pe Cristos în relaie cu Tatl i cu creaia, ni-L descoper pe Fiul lui Dumnezeu i în relaie cu Biserica. Pe lâng ,,Chipul Dumnezeului nevzut” i ,,Mijlocitorul creaiei” El este i ,,Capul Bisericii”. Pe lâng relaia Sa unic cu Tatl, i rolul Su unic în cadrul creaiei, Cristos S-a unit în mod tainic cu Biserica, nscut din dragoste i jertf de Sine i destinat spre a-I fi mireas. În cele ce urmeaz a dori s descoperim care sunt adevrurile pe care a intenionat Pavel s ni le comunice despre Cristos prin aceast expresie, i care sunt implicaiile practice care decurg din ele.
1. El este capul de serie al noii creaii, respectiv al Bisericii.
În mesajul intitulat: ,,Cristos mijlocitorul creaiei” am descoperit c Cristos nu este doar autorul, autoritatea, scopul i susintorul creaiei ci i rscumprtorul ei. Înc înainte de întemeierea lumii, Dumnezeu a avut în vedere atât cderea cât i restaurarea. Prin moartea i învierea Sa, Cristos devine capul de serie al noii creaii, dupcum spune tot Pavel în 2 Corinteni 5:17: ,,Cci, dac este cineva în Hristos, este o fptur (Sau: zidire.) nou. Cele vechi s-au dus: iat c toate lucrurile s-au fcut noi.” El este Cel întâi nscut din aceast nou creaie, sau în limbaj tehnic, piesa de referin a începutului de lot. Ca unul care lucrez în producie, la începutul unui lot, trebuie s execut piesa de referin, care va constitui modelul pentru toate celelalte. Toate piesele care urmeaz a fi fabricate, trebuie s fie identice cu piesa de referin. Fr a avea pretenia c paralela este perfect, expresia: ,,Cel întâi nscut din toat zidirea”, semnific faptul c Cristos este piesa de referin a noii creaii. El este începutul de lot i modelul a ceea ce trebuie s fim. Deci imaginea creaiei, folosit de Pavel în Coloseni, ne arat c expresia ,,Cristos Capul Bisericii” se refer la rolul Su de Pârg i Model al noii creaii adic Biserica: ,,i v-ai îmbrcat cu omul cel nou, care se înoiete spre cunotin, dup chipul Celui ce l-a fcut.” (3:10)
Dac Cristos este Capul Bisericii, înseamn c noi trebuie s intim a fi ca El. Însuirea modului Su de a gândi, vorbi, simi i aciona trebuie s fie principala noastr preocupare. Privirea noastr trebuie s fie aintit mereu la El, spre a putea observa cum se comport în diferitele situaii cu care se confrunt. Am observat deja, c Pavel insist mult, în epistol, asupra necesitii cunoaterii lui Cristos, pentru ca în felul acesta s devenim ca El. Lucrul acesta reiese foarte clar din modul în care îi prezint scopul lucrrii sale: ,,Pe El Îl propovduim noi, i sftuim pe orice om, i învm pe orice om în toat înelepciunea, ca s înfim pe orice om, desvârit în Hristos Isus. Iat la ce lucrez eu, i m lupt dup lucrarea puterii Lui, care lucreaz cu trie în mine.” Dar mai multe despre aceste versete vom vedea în mesajul urmtor.
2. El este sursa vieii Bisericii.
În Coloseni, nu întâlnim numai imaginea creaiei, pentru a descrie relaia lui Cristos cu Biserica, ci i imaginea trupului. Iat ce scrie în 2:18-19: ,,Nimeni s nu v rpeasc premiul alergrii, fcându-i voia lui însui printr-o smerenie i închinare la îngeri, amestecându-se în lucruri pe care nu le-a vzut, umflat de o mândrie deart, prin gândurile firii lui pmânteti, i nu se ine strâns de Capul din care tot trupul, hrnit i bine închegat, cu ajutorul încheieturilor i legturilor, îi primete creterea pe care i-o d Dumnezeu.” Din experiena vieii de zi cu zi, tim c un mdular care pierde legtura cu capul se îmbolnvete foarte grav sau moare. Fiecare funcie a mdularelor trupului este comandat i dirijat de la creier. Când între creier i un anumit mdular se rupe legtura, mdularul respectiv rmâne inert i absolut nefolositor. Viaa i sntatea trupului implic o bun legtur cu capul. Viaa vine din cap. Fr o mân sau fr un picior se mai poate tri, dar fr cap în nici un caz. Un trup fr cap este un cadavru. Tot aa stau lucrurile i din punct de vedere spiritual. Viaa i sntatea unui cretin implic o bun legtur cu Cristos. Un cretin desprit de Cristos este mort. O biseric local desprit de Cristos este moart. O biseric ce i-a ales un alt cap decât pe Cristos, nu mai este a Lui.
Dac Cristos este Capul Bisericii, atunci relaia personal cu El trebuie s fie prioritatea numrul zero a fiecrui cretin. Preocuparea noastr de cptâi trebuie s fie îmbuntirea continu a legturii cu Cristos, deoarece pe aceast cale curge viaa din Dumnezeu spre noi. Aceast relaie cu Cristos, conform epistolei ctre Coloseni, presupune dou etape: a-L primi pe Cristos i a umbla cu El: ,,Astfel, deci, dup cum ai primit pe Hristos Isus, Domnul, aa s i umblai în El,” (2:6) În capitolul 2:11-23 Pavel ne spune cum L-am primit pe Cristos, iar în capitolul 3:1-4:6 ne spune cum trebuie s umblm cu El. Mai multe despre aceste dou aspecte ale relaiei noastre cu Cristos, vom vedea în mesajele viitoare.
3. El este Mirele Bisericii.
Chiar dac ideea c Biserica este Mireasa lui Cristos nu apare explicit în Coloseni, ea apare implicit atunci când ni se spune: ,,Cci Dumnezeu a vrut ca toat plintatea s locuiasc în El, i s împace totul cu Sine prin El, atât ce este pe pmânt cât i ce este în ceruri, fcând pace, prin sângele crucii Lui. i pe voi, care odinioar erai strini i vrjmai prin gândurile i prin faptele voastre rele, El v-a împcat acum prin trupul Lui de carne, prin moarte, ca s v fac s v înfiai înaintea Lui sfini, fr prihan i fr vin;” (1:19-22) Acest text seamn mult cu Efeseni 5:27 unde ni se spune c ceea ce Cristos vrea s înfieze înaintea Tatlui fr pat i fr zbârcitur este Mireasa Sa. De fapt ideea c am fost creai pentru Cristos este foarte prezent în Coloseni. Deci Pavel când spune c Cristos este Capul Bisericii, afirm c El este Mirele ei, Cel care s-a dat pe Sine pentru ea, Cel care o iubete i dorete s o aib alturi toat venicia.
Dac Cristos este capul Bisericii, atunci trebuie s rmânem credincioi Mirelui nostru. Cunoaterea dragostei lui Cristos i creterea în dragoste pentru Cristos trebuie s fie scopul principal al vieii noastre. A ne drui pcatului, lumii i diavolului reprezint curvie spiritual, i conduce la distrugerea relaiei noastre cu Cristos. În sensul acesta îndemnurile lui Pavel din capitolele 3 i 4 sunt eseniale.
4. El este Împratul Bisericii.
Pe lâng imaginea creaiei, trupului i familiei, în Coloseni avem i imaginea împriei, pentru a descrie relaia Bisericii cu Cristos: ,,El ne-a izbvit de sub puterea întunericului, i ne-a strmutat în Împria Fiului dragostei Lui,” (1:13), ,,Voi avei totul deplin în El, care este Capul oricrei domnii i stpâniri.” (2:10), ,,A desbrcat domniile i stpânirile, i le-a fcut de ocar înaintea lumii, dup ce a ieit biruitor asupra lor prin cruce.” (2:15), ,,Dac, deci, ai înviat împreun cu Hristos, s umblai dup lucrurile de sus, unde Hristos ade la dreapta lui Dumnezeu.” (3:1), ,,Stpânilor, dai robilor votri ce le datorai, i ce li se cuvine, cci tii c i voi avei un Stpân în cer.” (4:1) Iat cât de prezent este imaginea împriei în Coloseni. Expresia ,,Cristos Capul Bisericii” trebuie îneleas în sens de autoritate. Cristos este Împratul Bisericii.
Dac Cristos este Capul Bisericii, atunci trebuie s ascultm de El. Lucrul acesta sun foarte frumos, îns de multe ori risc s rmân doar o vorb goal. În încheiere, propun s observm practic, ce înseamn la nivel de biseric local a asculta de Cristos?
4.1. A asculta de Cristos, presupune ca toate învturile care se dau în biseric s vin de la Domnul. De la amvon trebuie s se predice Cuvântul clar i curat al lui Dumnezeu. Biserica n-a început cu noi i nici nu se va termina cu noi. Cuvântul lui Dumnezeu rmâne în veac, i în veac vor rmâne toi cei ce se ancoreaz în El. Cei care rstoarn Cuvântul lui Dumnezeu vor trece i li se va terge pentru totdeauna urma.
4.2. Biserica trebuie s accepte doar pe acei predicatori care predic Cuvântul curat al lui Dumnezeu. Biserica are obligaia s cerceteze ceea ce li se predic, la fel ca Bereenii. Ea trebuie s promoveze doar pe acei predicatori care rmân fideli Scripturii i s opreasc pe toi cei care propovduiesc învturi greite. Scriptura vorbete de nite vremuri în care oamenii îi vor da învtori dup poftele lor. Adunarea care procedeaz în felul acesta, a încetat a mai fi biserica lui Cristos.
4.3. Adunarea general sau comitetul bisericii nu au dreptul s voteze Biblia, chiar dac ar avea o majoritate covâritoare de voturi. La adunrile generale putem s votm proiecte de investiii financiare, i aspecte care in de organizarea lucrrii bisericii, iar votul majoritii este cel care decide. Îns votul majoritii nu poate decide dac beia sau divorul sunt pcate. Aceste lucruri au fost votate într-un for superior nou. Datoria noastr este s ne supunem Bibliei nu s o supunem la vot. Dac majoritatea unei biserici ajunge s voteze împotriva vreunui principiu biblic, atunci minoritatea, chiar dac ar fi compus dintr-o singur persoan, are obligaia s se ridice i s apere Scriptura chiar cu preul vieii.

pastor Vasile Mich

Adauga un comentariu

Nume
Comentariu
www.piataaradului.ro
  ...Vezi aici!

Alte articole

www.ofertearadene.ro
......Vezi aici!
www.bisericiarad.ro - Oferte locale
...USI DE INTERIOR IMPORT GERMANIA, PANOURI SANDWICH...Vezi aici!