Agenda | Impresii | Muzica | Carti | Bolnavi | Nasteri | Decese | Anunturi | Media | Rugaciune | Linkuri | Versuri | Donatii | Interviuri | Oferte | Contact

Despre lanțuri și vopsele

Publicat la 2012-07-28 de Traian

Fete cu sĂąni jucăuși ascunși sub body strĂąmte. Cu fuste scurte cĂąt o bentiță de pus pe cap. Cu ojă. Multă. Bobițe, fluturași, păienjeni sau cap de mort peste ojă. Buze colorate și păr vopsit. Chiar și albastru. Rimel, cu kilogramul. Si farduri la fel. Miros de banane, de kiwi, de gutui coapte sau căpșuni. Chiar și-n mijlocu’ iernii. Numai a fĂąn cosit nu miroase nimeni
 Picioare dezgolite, neastĂąmpărate. Și lungi, lungi de nu se mai opresc
 La gĂąt, lănțișoare. CĂąt mai multe și mai strălucitoare. La picioare, lunișoare sau sori. Cercei Ăźn urechi. Mulți. Și, Ăźn nas. Sau mai trendy (ori masochist), Ăźn buric, Ăźn sprĂąncene, Ăźn buză
 Uneori, bile Ăźn limbă. Iar degetele, pline cu inele. Pe fiecare, musai cĂąte unul


Le cunoașteți? Le-ați ĂźntĂąlnit? Sunt peste tot: pe stradă, Ăźn licee și facultăți, Ăźn tramvaie și autobuze, Ăźn marile orașe și pe ulițele satului, de la Hollywood Ăźn Prundul BĂąrgăului, și-n jumatea Bărăganului
 De unde vin, cine le-mpinge?
Femei cu pălării. Cu părul scurt, tuns bărbătește. Cu podoaba capilară vopsită. Fete cu lănțișoare ascunse bine sub cămăși. Ascunse de ochii fraților, dar de ai Domnului? Tinere cu ochii rimelați, cu unghii lungi, uneori false. Cu fuste scurte. Și curele late. Mai late decĂąt fusta. Adolescente cu brățări la ambele mĂąini. Din plastic, din croșetă sau din aur. Uneori cu cercei, sau cĂąte un inel pe deget. “E mic frate, e inofensiv”. Buze puțin Ăźnroșite. Și ochi rimelați. Uneori la slujbe, rimelul face ravene printre farduri. Surori cu decolteuri. AdĂąnci, cĂąt Cazanele Dunării. Cu tălpi de 10 cm la Ăźncălțăminte. De parcă ar lucra Ăźn oțelărie
 Doamne Ăźn pantaloni. “Sunt de damă frate!”. Da, atunci unde găsim niște fuste bărbătești?

“E ojă incoloră, pastore! Am unghiile proaste, se rup repede”. “Ah, e strugurel de buze. Îmi crapă tot timpul
”. “Ce să fac, părul alb mă ĂźmbătrĂąnește prematur? Și, e vopsea
 naturală!”. Ați auzit astfel de scuze? Sunt scuze care ucid. Ucid sufletul
 Apoi, ne merge numele că trăim

Ultimul paragraf nu se referă la femeile din lume. Ci, la cele din biserici. Unde gripa modei a lovit mai tare decĂąt Aviara. Apoi, nu-i vorba numai de fete. Ci, și de băieți. De puștii ăștia cu role, cu blugi găuriți și peticiți Ăźncă din magazine, cu cioc și bărbi ca Ch. Darwin, cu creste ca Beckham sau coafuri ca Einstein. Fără Ăźnsă să fie savanți. Păcatul țoalelor trendy a intrat de ceva timp Ăźn ekklesia. Predicatori se luptă să-l dea pe ușă afară, el intră-napoi pe ferestre. Ferestrele televizoarelor, internetului, cinematografiei


Astăzi, multe surori au trecut de la versete biblice zilnice, la cataloage Avon. Pentru dĂąnsele, evanghelia e Oriflame. Ori saloanele de fitness. Iubesc mai mult 90-60-90 decĂąt Ioan 3 :16, ca să-l citez pe Florin Ianovici. Se zidesc cu predici din Cool Girls, Bravo, FashionTv sau Style Magazine. Ne Ăźnșelăm noi? Ori, vestimentația ’mnealor spune adevărul?

Sunt tinere care Ăźnroșesc plăcile de Ăźndreptat părul, care postesc mai mult de frica kilogramelor, care se jertfesc pe altarul liftingurilor, care se prăjesc Ăźn solare, care umblă cu turbane din prosoape de un metru pe cap și cu felioare de castraveți cruzi la ochi. Sunt adolescente care Ăźmbracă bluze cu bucăți bune de material lipsă, cu decolteuri largi. Transparente. Sunt creștine care vin la biserică la patru ace, decent, iar Ăźn școli, Ăźn facultăți, la serviciu, Ăźn piață ori pe tramvaie, arsenalul bijuteriilor le fac mai grele cu ceva kilograme. Zumzăie epilatoarele, cad sprĂąncenele, lungesc genele. Vopsesc tot: ochii, părul, unghiile, sprĂąncenele, pielea
 Pentru cine? Pentru Hristos? Atunci pe cine vor să impresioneze?

Moda “vopselelor și-a lanțurilor”, nu-i nouă. Împodobirea femeilor se face din antichitate. Se practica la popoarele păgĂąne, cĂąnd femeile erau ridicate la rang de zeități ori erau puse Ăźn slujba unor idoli sau
 duhuri! “Fiicele lor Ăźnfrumusețate și Ăźmpodobite, ca chipurile templului”, le certa David. Multe din bijuteriile egiptene, care pot fi și astăzi admirate la muzee, au fost preluate de casele de modă contemporane: șerpi, motive solare, cocostĂąrci, păsări, animale și plante stilizate etc
 Ele cuceresc cĂąt mai multe posesoare ale sexului slab. În spatele bijuteriilor Ăźnsă, stă
 diavolul.

“Suntem femei moderne pastore, nu țațe de ev mediu”, sună o altă scuză ucigătoare. Da, dar și femeile din triburile sălbatice poartă cercei Ăźn nas, brățări la mĂąini și la gĂąt, practică machiajul extravagant, vopsitul părului și a pielii
, fără să fie cĂątuși de puțin moderne.

Freud, spunea că procesul de ascundere a gĂąndurilor neplăcute se numește “refulare”, iar cel de descoperire, de scoatere la iveală a lor, se numește “defulare”. Subconștientul este locul patimilor. Dar și al Ăźndemnurilor de la Satana
 Prin urmare, femeile care se Ăźmbracă provocador, cele pline de “lanțuri și vopsele”, Ăźși scot subconștientul la
 vedere.

Psihologii, ne Ăźnvață că, femeile se Ăźmpodobesc, fie pentru a-și scoate frumusețea Ăźn evidență, fie a-și etala (la tarabă) casta socială, bogăția. Stiliștii, ne Ăźnvață că bijuteriile, ori machiajul, sunt folosite să acopere defectele, imperfecțiunile. Partea asta ultima, cred că se numește complex de inferioritate. Se mai trage un contur buzelor, un rimel ochilor, o vopsea pleoapelor, se mai pitește o zbĂąrcitură, un rid
 “Vreau să arăt cum nu sunt”, e deviza celor ce stau ore-n șir la oglindă.

Pofta femeilor frumoase o putem numi mĂąndrie. Aroganță. Sau
 opulență. “GĂąndește-te cĂąți flămĂąnzi, cĂąte trupuri dezbrăcate, lași cu aceste podoabe, cu luxul acesta drăcesc”, predica Ioan Gură de Aur. Și azi Ăźi dăm copy paste. “Tu Ăźnsă, parcă vi la paradă, nu la biserică”, mai striga de la amvom sfĂąntul.

Bijuteriile și machiajul, au și-o conotație erotică! “Ele pun Ăźn evidență, zonele erogene ale corpului uman, adică zonele trupului care, prin atingere duc cel mai repede la excitarea sexuală”, scrie ieromonahul Savatie Baștovoi. Hainele ce țipă pe trup, moda asta provocatoare, “declanșează involuntar hipotalamusul bărbaților”, spunea Luigi Mițoi. Adică, prin vedere, Ăźn bărbat se declanșează adrenalina. Odată excitat vizual, “el va Ăźncerca să
 desfrĂąneze”, zic ortodocșii ortodocși.

Dezvelirea trupului, și punerea Ăźn evidență a unor părți intime, este păcat. Vizual. Este echivalentul unui clip erotic. PĂąnă și purtatul unor banali pantofi cu toc Ăźnalt e-o conotație sexuală. Fiindcă “pun Ăźn evidență mușchiul Ăźntărit al picioarului, care e admirat pĂąnă la excitare de către bărbați”, mai spune Mițoi.

Moda hainelor puțin decente, ca să nu le zic indecente, a “lanțurilor și vopselelor”, nu e o linie morală. Cine e pe calea asta Ăźnainte de nuntă, tot aici v-a rămĂąne probabil și după aceea. Moda puțin decentă e un fel de mașină doar cu accelerație. Iar ca s-o oprești Ăźți trebuie neapărat un copac. Sau un șant mare. Tocmai folosind și frĂąna, biserica primară a cĂąștigat respectul societății. Și-al Lui Dumnezeu


“Lanțurile și vopselele” creștinilor, sunt indecente! N-au linie morală. Poate că-s trendy, dar
 sunt riscante! E sinucidere! “Poate cineva să ia tăciuni aprinși Ăźn sĂąn și să nu-și aprindă hainele”?

În biserici ar trebui să predicpm mai des despre “lanțuri și vopsele”. Surorile noastre ar trebui să conștientizeze că bărbații trag cu ochiul după femeile machiate, Ăźmpopoțonate sau Ăźmbrăcate strident. Unii le adoră, alții le ridicularizează. Primii le poftesc, ceilalți le judecă. Dar, Ăźn ambele cazuri, bărbații-s determinați să păcătuiască. “Mai bine să i se lege o patră de moară la gĂąt și să fie aruncat Ăźn adĂąncul mării”, spune Domnul Hristos, despre aceia prin care vine pricina de păcătuire


“Lanțurile și vopselele” vor avea cĂąndva un sfĂąrșit. Creștinii care au Ăźmrăcat moda MTV-ului și a revistelor, Ăźntr-o zi vor plăti factura. Scump, pĂąnă la ultimul bănuț. Nu spun asta ca o amenințare, ci pentru că așa stipulează Dumnezeu Ăźn Biblie. “În ziua aceea, Domnul va scoate verigile care le slujesc ca podoabă la picioare, și sorișorii și lunișoarele, cerceii, brățările și mahramele; legăturile de pe cap, lănțișoarele de la picioare și brĂąurile, cutiile cu mirosuri și băierile descĂąntate; inelele și verigele de la nas; hainele de sărbătoare și cămășile cele largi, mantiile și pungile; oglinzile și cămășile subțiri, turbanele și mahramele ușoare. Și atunci Ăźn loc de miros plăcut va fi putoare; Ăźn loc de brĂąu, o funie; Ăźn loc de păr Ăźncrețit, un cap pleșuv, Ăźn loc de mantie largă, un sac strĂąmt; un semn de Ăźnfierare, Ăźn loc de frumusețe.” (Isaia 3:18-24).
Fără Ăźndoială, bijuteriile, vopsitul, moda, sunt „izvoare de răutate”, opinează Savatie Baștovoi. De aceea, să ascultăm recomandarea SfĂąntului Apostol Pavel: „femeile să se roage Ăźmbrăcate Ăźn chip cuviincios, cu rușine și sfială; nu cu Ăźmpletituri de păr, nici cu aur, nici cu mărgăritare, nici cu haine scumpe, ci cu fapte bune, cum se cuvine femeilor care spun că sunt evlavioase” (1 Timotei 2:9).

Publicat de Nicolae GEANTà la nicolaegeanta.blogspot.com


#Constantin ionescu
Toate ne sint ingaduite, dar nu toate sint de folos, toate lucrurile I might sint ingaduite, dar nimic nu trebuie sa puna stabilize pe mine. 1corinteni:12

Adauga un comentariu

Nume
Comentariu
www.piataaradului.ro
  ...Vezi aici!

Alte articole

www.ofertearadene.ro
......Vezi aici!
www.bisericiarad.ro - Oferte locale
...MOTO, SCUTERE, ATV-URI, ACCESORII...Vezi aici!