Agenda | Impresii | Muzica | Carti | Bolnavi | Nasteri | Decese | Anunturi | Media | Rugaciune | Linkuri | Versuri | Donatii | Interviuri | Oferte | Contact

A face deciziile grele să fie ușoare

Publicat la 2012-05-16 de Traian

Biblia este foarte explicită Ăźn ceea ce privește păcatele. Nu există nici un motiv de a ne Ăźntreba ce interzice Dumnezeu. Puteți Ăźncepe cu decalogul, cele 10 porunci și veți vedea că Domnul rostește lucrurile pe care nu le permite. Sunt alte lucruri pe care Dumnezeu ne poruncește să le facem, și a nu le face Ăźnseamnă a păcătui. Noi nu suntem Ăźn necunoștință de cauză Ăźn ce privește păcatul. Lucrurile explicate Ăźn mod specific Ăźn Scriptură ne sunt foarte clare. Noi știm ce este greșit. Noi, de asemenea știm ce este bine Ăźn ceea ce privește multe lucruri, pentru că Dumnezeu ne-a spus foarte clar aceasta.

Dar noi nu vrem să vorbim despre ceea ce este specificat deja Ăźn Scriptură referitor la ce este bine și ce este rău, ci vrem să vorbim despre ceea ce se află Ăźntre aceste două domenii pentru că aici se află dificultatea reală Ăźn luarea deciziilor. Dacă cineva Ăźți oferă posibilitatea să minți, să Ăźnșeli, să ucizi pe cineva, să comiți adulter, să poftești, aceste lucruri evident că sunt inacceptabile. Dacă cineva Ăźți propune ideea de a citi Biblia, de a te ruga, a mărturisi, de a-L Ăźmpărtăși pe Domnul Isus Hristos și CuvĂąntul Lui cu cineva care are nevoie să Ăźl audă, acest lucru cu siguranță este bun.

Dar cum stau lucrurile cu tot ceea ce este la mijloc și despre care Biblia nu vorbește Ăźn mod specific? Și aceasta este o categorie destul de largă. De exemplu, sunt cĂąțiva oameni care spun că există anumite alimente pe care ar trebui să le mĂąncăm și altele pe care nu ar trebui să le mĂąncăm. Există anumite persoane care doresc să ne constrĂąngă cu dieta legii din Vechiului Testament și care spun că adevărata spiritualitate este cu adevărat implicată Ăźn ceea ce mănĂąnci. Și desigur, dacă mănĂąnci carne de porc sau orice altceva care nu este declarat "koșer" de Vechiul Testament, păcătuiești.

Alții, ar spune că poți bea numai anumite băuturi. Dacă bei anumite lucruri, păcătuiești. Dacă bei dintr-o altă categorie, nu păcătuiești. Sunt multe lucruri de spus Ăźn legătură cu aceasta bazat pe Scriptură, dar nu există nici o interdicție referitor la ceea ce să bem sau nu.

Unii oameni cred, și acest lucru poate părea ciudat, dar este adevărat, unii cred că sportul constituie un păcat. De fapt, cunosc pe cineva, care este foarte convins Ăźn privința aceasta, și care a spus că scrie o carte despre păcatul de a face sport. Pentru unii dintre voi nu este păcat, este un dumnezeu. Și Ăźngenuncheați și vă Ăźnchinați lui... de cĂąte ori se ivește ocazia.

Sunt unii care cred că televizorul este păcat. Dacă ai televizor, nu ești spiritual. Sunt alții care sunt ca momĂąile. Stau și se holbează la el. Nu contează ce se difuzează, chiar și un simplu test le gĂądilă imaginația și Ăźl privesc pĂąnă le "pușcă siguranța".

Unii spun că dacă mergi la film comiți un păcat. Dacă intri Ăźntr-o sală de cinematograf, ești părtaș la fărădelege. Dacă Ăźți dai banii...deși habar nu am cĂąt costă un bilet la film... plătești industria producătoare de filme neevlavioase. Alții spun: ,,Ei bine, poți merge la film, pentru că este un divertisment, este recreativ, și poți contempla frumusețea unui anumit scenariu" și așa mai departe.

Sunt oameni care cred că dacă faci și altceva duminica decĂąt să șezi și să citești din Biblie, comiți un păcat. Nu comiți ... cĂąnd eram mic, Ăźmi aduc aminte fiind Ăźntr-un anumit oraș pe coasta de est Ăźn Philadelphia, nu era Ăźngăduit să faci nimic duminica recreativ. Veneam acasă Ăźmbrăcați Ăźn micile noastre costume Lord Fauntlerroy cu gulerele scrobite și o cravată micuță și ședeam pe canapea toată ziua. Nu aveam voie să citim paginile cu desene pentru copii din ziare, nu aveam voie să citim pagina sportivă, nu aveam voie să ne uităm la TV, nu aveam voie să ieșim Ăźn curte să ne jucăm prinsea, nu aveam voie să ne plimbăm. Ședeam. Singurul păcat pe care Ăźl puteam comite și aveam voie să-l comitem era păcatul lăcomiei. Duminica aveam voie Ăźn mod literal să ne umplem burțile sau să ne Ăźndopăm. Și desigur, cele mai multe dintre femei Ăźși petreceau toată dimineața gătind o masă copioasă cu care păcătuiam toată după amiaza, dar nu ... n-o puteam rata. Și astfel eram prinși de consecința păcatului nostru. Dar păcatul acesta era tolerabil. Și Ăźn cele mai multe dintre cercurile evanghelice este Ăźncă tolerat... dovada fiind formatul celor mai mulți dintre evanghelici. Dar oricum... noi ne abținem de la el.

Îmi aduc aminte că aveam voie ca și copil să joc cărți. Aveai voie să joci cărți atĂąta timp cĂąt Ăźntre ele nu erau jokeri, cărți de pică, de treflă și altele de genul acesta. Dacă acestea aveau pe ele orice altceva erau bune. Dar dacă aceste Ăźnsemne erau tipărite pe ele, deveneau un lucru păcătos și era exclus ca vreo persoană respectabilă care punea mĂąna pe o asemenea carte și să nu o pună imediat jos Ăźnainte ca să comită vreun păcat. Aveai voie să joci altfel de cărți, să strigi și să arunci din pricina tensiunii anumite lucruri, dar trebuia să fii foarte atent la felul cărților pe care puneai mĂąna.

Au fost oameni care credeau că anumite jocuri sunt păcătoase. Anumite jocuri ca Monopoly Ăźnvățau materialismul și de aceea ar fi trebuit să existe jocuri ca ,,Umilință și Sărăcie" pentru cei care doreau să ajungă la adevărata spiritualitate chiar și prin lucrurile recreative.

Apoi sunt oameni care cred că este păcat să pui o țigară Ăźn gură, să o aprinzi și să scoți fum pe nas. Tocmai am venit din Carolina de Nord și i-am văzut pe cei mai mulți dintre diaconi fumĂąnd. Și am Ăźntrebat pe cineva cum de acest lucru nu este păcat și mi-au spus că toți cultivă tutun pe acolo și că nu este păcat.

Dar, sunt alții care spun că dacă ai părul prea lung, este păcat. Și dacă este prea scurt, acesta nu este un păcat numai dacă este scurt de tot, și prin asta se Ăźnțelege că ești homosexual, așa că trebuie găsită calea de mijloc ca să nu păcătuiești pĂąnă la urmă.

Sunt alți oameni care cred că anumite stiluri de Ăźmbrăcăminte sunt oglinda unei societăți păcătoase. În ceea ce mă privește, nu prea Ăźnțeleg moda de astăzi. Chiar n-o Ăźnțeleg. Personal, cred că Dumnezeu este simetric. Înțelegeți? Eu cred că Dumnezeu este simetric. Îi place ca ceea ce purtați să fie egal Ăźn ambele părți. Dar eu văd haine care atĂąrnă care Ăźncotro. Adică, lucruri nebunești care parcă explodează Ăźn jurul celor care le poartă. Dar eu cred că Dumnezeu este un Dumnezeu al simetriei. Oricum ... acesta sunt eu. Îmi place să am buzunare Ăźn ambele părți ale cămășilor mele. Ce pot să zic?

Și sunt alții care cred că anumite stiluri de muzică sunt păcătoase. Muzica rock este păcătoasă. Și s-ar putea să fim de acord cu acest lucru. Muzica country și western este prin absolut sanctificată. Dar să te ferești să asculți cuvintele.

Sunt unii oameni care cred că e Ăźn regulă ca fetele și băieții să Ăźnoate Ăźn același loc, și sunt alții, mai ales Ăźn partea de sud, care cred de exemplu că acest lucru este un păcat. Ei Ăźl numesc ,,baie mixtă" și lucrul acesta este interzis.

Dar sunt mult lucruri ca acestea care intră Ăźn categoria celor despre care Biblia nu spune nimic clar și de aceea sunt lăsate la alegerea și decizia noastră. Calea cea mai ușoară este să se facă o listă de reguli. Acest lucru este foarte ușor. Noi vom decide doar. StrĂąngem un comitet și vom spune aceasta este greșit, aceasta este greșit, aceasta este greșit, aceasta este bine. Nu trebuie decĂąt să trăim după aceste reguli. Și dacă respecți aceste reguli, spunem că ești spiritual. Și dacă nu le respecți, te numim firesc. Aceasta este soluția cea mai ușoară.

Ca și creștini, este necesar să știm cum să luăm decizii Ăźn privința acestor lucruri. Sunt lucruri pe care le ĂźntĂąlnim Ăźn fiecare zi. Cum decidem? Ei bine, voi Ăźncepe prin a vă da niște principii, Ăźn regulă? Începem să le prezentăm. Nu voi petrece prea mult timp cu ele, decĂąt că vi le voi Ăźmpărtăși. Eu folosesc aceste principii Ăźn viața mea personală. Într-o zi m-am așezat pe un scaun și le-am așternut pe hĂąrtie. Ele sunt doar rezultatul propriei mele experiențe. N- am studiat pentru a le afla, sunt lucruri cu privire la care mă Ăźntreb de cĂąte ori sunt pus Ăźn situația de a lua decizii care nu sunt "albe" sau "negre" Ăźn Biblie. Cu cĂąt Ăźnvățați să aplicați aceste lucruri, cu atĂąt mai repede vă veți bucura de experiența voastră spirituală și veți Ăźnțelege ce Ăźnseamnă să fiți liberi Ăźn Hristos și Ăźn același timp să vă supuneți pe deplin scopului Său perfect.

Principiul numărul unu, și vor fi zece cred, dacă avem timp. Numărul unu, și deja Ăźmi spuneți că nu vom avea timp, dar vă voi Ăźndupleca eu ... primul, prieteni, despre care voi vorbi Ăźn următoarele minute... numărul unu: vreau să vă pun această Ăźntrebare: va fi profitabil din punct de vedere spiritual? Va fi profitabil din punct de vedere spiritual? Uitați-vă Ăźmpreună cu mine la 1Corinteni 6:12. Un text familiar pe care doresc să Ăźl citim. L-am studiat detaliat Ăźn studiul nostru asupra acestei epistole minunate. Dar observați cu atenție versetul 12: ,,Toate lucrurile Ăźmi sunt Ăźngăduite". Acum dați-mi voie să vă spun că prin aceasta eu Ăźnțeleg că toate lucrurile Ăźn afara celor neĂźngăduite, sunt Ăźngăduite. Asta vrea să spună. Sunt cĂąteva lucruri Ăźn Scriptură despre care deja se spune că sunt neĂźngăduite sau păcătoase. El nu se referă la acele lucruri. Ceea ce spune Pavel aici este că toate lucrurile Ăźn afara celor neĂźngăduite sunt Ăźngăduite. Ați Ăźnțeles? Toate lucrurile aflate pe un teren de mijloc, acel domeniu non-moral sunt Ăźngăduite pentru mine. Toate lucrurile care nu sunt neĂźngăduite sunt Ăźngăduite pentru mine. ,,Dar nu toate sunt de folos" și aceasta Ăźnseamnă literal că nu toate lucrurile sunt Ăźn avantajul meu spiritual, adică nu toate sunt profitabile pentru mine.

Deci Ăźmi pun Ăźntrebarea pe care și-o pune Pavel: va intensifica decizia mea creșterea vieții mele spirituale? Va cultiva ea evlavia? Aceasta este o Ăźntrebare dreaptă, o Ăźntrebare de bază. Va Ăźncuraja ea evlavia? Va fi ea profitabilă pentru mine? Va fi Ăźn avantajul meu? Va fi un beneficiu pentru mine?

Există lucruri care nu sunt rele Ăźn sine. Mă gĂąndesc la dormit. Dormitul nu este greșit, este bun. Încerc și eu să mai dorm cĂąteodată. Mi-ar place să dorm mai mult decĂąt sunt Ăźn stare. Dar nu e nimic greșit Ăźn a dormi. De fapt, nu e nimic greșit să dormi mai mult. Ați așteptat vreodată o dimineață Ăźn care să puteți dormi mai mult? Sigur că da. CĂąteodată se ĂźntĂąmpla că ați vrea să dormiți mai mult duminica dimineața, dar Domnul v-ar pedepsi pentru asta. Însă vreau să spun că toți așteptăm zile Ăźn care să putem dormi mai mult, pentru că este un lucru plăcut. Dar acest lucru bun, de a dormi mai mult pentru a recĂąștiga odihna fizică, dacă este practicat prea des, nu va fi Ăźn beneficiul vostru spiritual, pentru că va Ăźncuraja, ce anume? Lenea. A dormi mai mult din cĂąnd Ăźn cĂąnd nu este greșit, dar creează un alt obicei, și anume cel de moleșeală. Și aceasta nu este spre beneficiul vostru.

Există multe lucruri ca acestea Ăźn viață. Indiferent ce este, puneți-vă Ăźntrebarea: este benefic din punct de vedere spiritual pentru mine? Este profitabil pentru mine? Este Ăźn avantajul meu? Cultivă lucrul acesta evlavia Ăźn viața mea?

Cu alte cuvinte, nu tratez viața spunĂąndu-mi: ,,Pot face asta și să scap cu fața curată?" Ci privind la viața mea Ăźmi spun: ,,Dacă fac asta, voi fi mai evlavios? Va fi profitabil din punct de vedere spiritual pentru mine?" Haideți să numim acest principiu, și Ăźl puteți nota, principiul utilității. Este util pentru beneficiul meu spiritual?

Principiul numărul doi - și vreau să știți că nu voi trata aceste principii Ăźn mod aprofundat - este paralel și apropiat de primul: mă va zidi? Mă va zidi? Dacă privesc la lucrul acela Ăźn mod izolat, este el profitabil din punct de vedere spiritual pentru mine? A doua Ăźntrebare: mă pune decizia mea pe calea care mă duce spre o mai mare maturitate spirituală? 1Corinteni 10:23, ne vorbește Ăźn fond despre aceeași idee: ,,Toate lucrurile sunt Ăźngăduite..." , aceasta Ăźnseamnă că toate lucrurile Ăźn afara celor neĂźngăduite sunt Ăźngăduite...toate lucrurile care nu sunt bune sau rele Ăźn ele Ăźnsele... ,,toate lucrurile sunt Ăźngăduite dat nu toate sunt de folos" - același gĂąnd. Apoi urmează: ,,Toate lucrurile sunt Ăźngăduite dar nu toate zidesc".

Deci pun Ăźntrebarea: mă zidește lucrul respectiv? Și cuvĂąntul este oikodomeo, care Ăźnseamnă a zidi o casă. Va atrage această decizie după sine alte lucruri care să crească stabilitatea mea spirituală, tăria mea și maturitatea mea? 1Corinteni 14:26 spune: ,,... toate să se facă spre zidirea sufletească." Pavel spune Ăźn 2 Corinteni 12:19 " ... toate aceste lucruri le spunem, preaiubiților, pentru zidirea voastră". În 1 Corinteni 9:24, Pavel spune: Nu știți că cei ce aleargă Ăźn locul de alergare, toți aleargă, dar numai unul capătă premiul? Alergați dar Ăźn așa fel ca să căpătați premiul!" Fiecare om angajat Ăźntr-o competiție atletică este temperat, adică se ĂźnfrĂąnează Ăźn toate lucrurile. De ce? Pentru că dorește să cĂąștige. Versetul 27: ,,Și mă port aspru cu trupul meu" (Ăźn limba engleză ,,Ăźl supun"). Pavel vrea să spună ,,Ăźmi țin trupul Ăźn frĂąu" adică Ăźl stăpĂąnește cu violență. Dacă vreți ,,Ăźnvinețesc ochiul trupului meu, Ăźl pocnesc Ăźn ochi cu scopul de a-l stăpĂąni pentru ca ceea ce fac să mă zidească". O altă traducere ar fi ,,Ăźmi robesc trupul".

Sincer să fiu, și trebuie să admitem sincer acest lucru, cei mai mulți dintre noi suntem sclavii dorințelor noastre trupești, nu-i așa? Adică vreau să spun că răspundem la impulsurile noastre fizice oricare ar fi ele. De aceea am afirmat mereu că Ăźn ceea ce privește autocontrolul și autodisciplina există cĂąteva elemente cheie. Dacă vă aduceți aminte am vorbit despre ele cu cĂąteva luni Ăźn urmă. A deveni o persoană disciplinată, trebuie să te antrenezi Ăźn domeniul acesta. Și eu folosesc o mulțime de lucruri mărunte dar practice Ăźn sensul acesta, ca de exemplu, să Ăźncep mereu cu cea mai dificilă sarcină. Asta te ajută să Ăźnveți autodisciplina. Un alt lucru care mă ajută, este să fiu punctual. Pentru a face asta, este necesar să-ți ordonezi diversele elemente ale vieții, astfel ĂźncĂąt să te ajute să ajungi la locul potrivit la timpul potrivit, hotărĂąt mai dinainte. Asta Ăźnseamnă control. Adică a pune lucrurile Ăźmpreună și coordona. Și un alt lucru care mă ajută este să Ăźnvăț să spun nu, atunci cĂąnd ai tot dreptul să spui da. Cu alte cuvinte, cĂąnd ai tot dreptul să ieși Ăźn oraș cu soția ta, să mĂąncați copios după care să luați cĂąte o Ăźnghețată cu sos de ciocolată, sau să mĂąncați orice altceva, să poți spune nu trupului tău, adică să-i spui ,,Vezi, sunt Ăźncă Ăźn control". Cultivă autocontrolul Ăźn viața ta. CĂąnd Ăźți controlezi dorințele cu mintea, Ăźți antrenezi ,,mușchii" potriviți pentru a fi evlavios.

Deci Ăźmi pun Ăźntrebarea: dacă fac lucrul acesta, mă zidește? Mă Ăźntărește? Mă va ajuta să mă asemăn mai mult cu Hristos? Mă va direcționa spre o maturitate spirituală mai mare? Haideți să numim acest principiu, principiul edificării. Deci pĂąnă acum au fost principiul utilității și principiul edificării.

Al treilea principiu - și pentru acesta vă rog să deschideți Ăźmpreună cu mine la Evrei capitolul 12 - ne determină să ne punem a treia Ăźntrebare. Sunteți pregătiți? Aceasta este latura negativă a celor două principii pe care tocmai le-am menționat. Îmi va Ăźncetini alergarea? Dacă alerg așa cum spune 1Corinteni 9, dacă alerg pentru a cĂąștiga un premiu, atunci trebuie să mă Ăźntreb dacă lucrul respectiv Ăźmi Ăźncetinește alergarea. Observați versetul 1 din Evrei 12, că noi ne aflăm Ăźntr-o cursă, o cursă a credinței. În capitolul 11 am văzut o mulțime de oameni care au trăit prin credință și care sunt mărturii vii ale validității trăirii prin credință. Ei sunt norul de martori care ne Ăźndeamnă să trăim prin credință. Cunoașteți pasajul ĂźncepĂąnd cu versetul 4: ,,Prin credință Abel... prin credință Enoh... prin credință Noe ... prin credință Avraam... prin credință Sara... prin credință Iacov... Isaac, prin credință Iosif... prin credință Moise." Și continuă să vorbească despre căderea prin credință a zidurilor Ierihonului, despre credința prostituatei Rahav, și apoi despre credința lui Ghedeon, Barac, Samson, Iefta, David, Samuel, a profeților și așa mai departe. Bărbați și femei, toți au trăit prin credință.

AvĂąnd atĂąția oameni care mărturisesc despre viața de credință și noi trebuie să trăim prin credință, să alergăm Ăźn cursa credinței. Pentru a face acest lucru cu succes, observăm din versetul 1 că trebuie să Ăźnlăturăm orice piedică și păcatul care ne Ăźnfășoară atĂąt de ușor, și să alergăm ĂźndurĂąnd Ăźn cursa care ne stă Ăźnainte privind la Isus care este autorul și desăvĂąrșirea credinței noastre și care pentru bucuria care-I stătea Ăźnainte a suferit crucea, a disprețuit rușinea și acum stă la dreapta lui Dumnezeu.

Lucrul important pe care vreau să-l observăm este ,,să dăm la o parte orice piedică și păcatul". Ce concluzie rezultă de aici? Că piedica este diferită de ce anume? De păcat. Noi trebuie să lăsăm păcatul deoparte și trebuie să Ăźnlăturăm și piedica. Ei bine, care este diferența? A alerga Ăźn această agon (cuvĂąntul grecesc pentru cursă) de unde provine cuvĂąntul agonie, a trăi această copleșitoare viață de credință cere hotărĂąre, perseverență, autodisciplină. Și pentru a face acest lucru, noi trebuie să dăm la o parte orice piedică ca de altfel și păcatul.

Acum ce Ăźnseamnă ,,orice piedică"? CuvĂąntul este ogkos, care Ăźnseamnă greutate. Nu este păcat. Este o cantitate Ăźn plus, fără rost, ceva care ne trage Ăźn jos, care ne distrage de la Ăźndeplinirea priorităților, ne distrage atenția, ne consumă energia, ne diminuează entuziasmul pentru lucrurile lui Dumnezeu.

Să ne gĂąndim la un atlet care concurează la proba de 100 de metri, și să presupunem că Ăźnainte de a alerga cei 100 de metri Ăźn cadrul unui eveniment sportiv mondial, iese Ăźn oraș, se Ăźmbată, comite păcatul desfrĂąului, se Ăźntoarce și Ăźncearcă să alerge. El ar alerga fără să fi dat păcatul la o parte. El a păcătuit Ăźmpotriva propriului trup și și-a risipit forța, putere. Dar să presupunem că este antrenat perfect, că a făcut tot ceea ce trebuia Ăźn cadrul procesului de pregătire, că a fost Ăźn cea mai bună formă fizică, că s-a făcut tot ceea ce era nevoie Ăźn antrenarea lui, că viața lui morală era curată, că nu a fost indulgent cu trupul lui, dar s-a decis să concureze Ăźn ghete de luptă și Ăźntr-o haină de lĂąnă. Acest lucru nu ar fi păcătos, dar ar fi prostesc. Aceasta ar fi o greutate nefolositoare.

Să mă exprim mai simplu. Este oare păcat să ieși cu soția ta sĂąmbăta seara, să luați masa Ăźmpreună, să mĂąncați copios și apoi să vă plimbați cu mașina și să stați Ăźn fața lunii pe plajă, și să spui soției tale cĂąt de mult o iubești și să te Ăźntorci acasă la două noaptea? Nu. Veți spune: ,,Aș vrea ca și soțul meu să facă așa". Dar să dăm o nouă dimensiune lucrurilor. Duminica dimineața la ora 8 ai ĂźntĂąlnire de rugăciune, iar la 8:30 trebuie să Ăźnveți din CuvĂąntul lui Dumnezeu. Dați-mi voie să vă spun că nu este păcat ceea ce am spus mai sus, dar este o greutate nefolositoare care va avea impact asupra capacității tale de acțiune in dimineața următoare.

Deci sunt cĂąteva lucruri Ăźn viețile noastre, pe care le restricționăm pe motivul că ne-ar Ăźncetini alergarea, nu-i așa? De aceea pentru mine, de exemplu, sĂąmbăta seara este un timp foarte sacru. Este timpul ,,nu fac nimic". Îmi aduc aminte că pe vremea cĂąnd băieții mei jucau fotbal american (și sunt mulțumitor că ultimul dintre ei, Mark, tocmai și-a Ăźncheiat cariera fotbalistică) Ăźn serile fotbal america de sĂąmbătă, ieșeam Ăźmpreună cu ei. Și atunci cĂąnd joacă fiul tău, te implici și tu Ăźn totalitate Ăźn acel joc. Eram implicat oricum, pentru că și eu am jucat fotbal și Ăźmi plăcea foarte mult. Așa că Ăźți privești fiul, emoțiile tale se intensifică la maxim, te Ăźntorci de la meci, Ăźl reiei de cĂąteva ori Ăźn mintea ta, mai ales dacă fiul tău Ăźși rupe piciorul și e la spital, așa cum s-a ĂźntĂąmplat anul trecut, cĂąnd și-a rupt femurul lĂąngă Ăźncheietură și am stat treji jumătate din noapte, iar dimineața următoare am predicat din CuvĂąntul lui Dumnezeu ... și așa mai departe. Nu faci decĂąt să Ăźți canalizezi greșit emoțiile și procesele mentale. Nu este greșit să mergi la meciul de fotbal al fiului tău, decĂąt doar Ăźn cazul Ăźn care crezi că fotbalul este un păcat. Și cred că acesta este un privilegiu. Dar problema este că adaugi vieții tale o greutate nefolositoare. Nu ai nevoie de asta. Nu trebuie să te Ăźmpovărezi cu lucrul acesta.

Există mai multe forme de greutăți de acest fel... legalismul, ceremonialul, risipa inutilă a timpului care ne stoarce energia și ne dă peste cap prioritățile. Deci trebuie să vă puneți o Ăźntrebare simplă: Ăźmi Ăźncetinește alergarea Ăźn cursa spirituală? Nu aș face nici un lucru care mi-ar Ăźncetini randamentul Ăźn slujirea mea pentru Hristos. Poate fi ceva care Ăźn sine și Ăźn afara lui nu este rău, dar poate deveni o greutate nefolositoare pe care trebuie să o port. Să numim acest principiu, principiul excesului.

Numărul patru...mă va atrage Ăźn robie? Mă va atrage Ăźn robie? 1Corinteni 6:12, versetul cu care am Ăźnceput: ,,Toate lucrurile Ăźmi sunt Ăźngăduite, dar nu toate Ăźmi sunt de folos; toate lucrurile Ăźmi sunt Ăźngăduite, dar nimic nu trebuie să pună stăpĂąnire pe mine." Nu mă voi lăsa adus sub puterea vreunui lucru. Nu voi Ăźngădui nici unui lucru să mă stăpĂąnească.

Nu ar trebui să Ăźngăduim vreodată ca un lucru non-moral să devină stăpĂąnul nostru. Și cu toate acestea sunt oameni... gĂąndiți-vă la om, regele creației, așa cum Ăźl descrie Psalmul 8: ,,Ce este omul ca să Te gĂąndești la el? Și fiul omului, ca să-l bagi Ăźn seamă? L-ai făcut cu puțin mai prejos decĂąt Dumnezeu, și l-ai Ăźncununat cu slavă și cu cinste. I-ai dat stăpĂąnire peste toate lucrările mĂąinilor Tale, toate le-ai pus sub picioarele lui: oile și boii laolaltă, fiarele cĂąmpului, păsările cerului și peștii mării, tot ce străbate cărările mărilor". Dar nu este uimitor faptul că omul renunță la suveranitatea lui Ăźn schimbul lucrurilor mărunte? CĂąți oameni nu s-au transformat Ăźn paraziți pentru că nu se pot controla Ăźn ceea ce privește vinul? CĂąți oameni nu au murit pentru că nu au putut rezista tutunului? CĂąți oameni nu sunt care Ăźși lasă viețile conduse literal de televizor, care nu este altceva decĂąt o cutie cu o grămadă de fire inventată de om, regele pămĂąntului? Dintr-odată televizorul devine rege, suveran și omul nu este altceva decĂąt sclavul lui. Drogurile inventate și descoperite de om Ăźn beneficiul celor care au nevoie de ele, devin stăpĂąnul atĂątor bărbați și femei.

John MacArthur

 



Adauga un comentariu

Nume
Comentariu
www.piataaradului.ro
  ...Vezi aici!

Alte articole

www.ofertearadene.ro
......Vezi aici!
www.bisericiarad.ro - Oferte locale
...PRODUCATOR DE POMI FRUCTIFERI...Vezi aici!