Agenda | Impresii | Muzica | Carti | Bolnavi | Nasteri | Decese | Anunturi | Media | Rugaciune | Linkuri | Versuri | Donatii | Interviuri | Oferte | Contact

Femeia care 蹎i recunoa演e p綷atul prime演e iertare

Publicat la 2012-01-31 de Traian

Dumnezeu 簾n adev綖 n-a trimis pe Fiul S綦 簾n lume ca s judece lumea, ci ca lumea s fie m簾ntuit prin El. Ioan 3:17

Ast罳i vom 簾nv裻a despre femeia prins 簾n preacurvie, o femeie care 簾槐 recunoa演e p綷atul 槐 prime演e iertare. Semnele, minunile 槐 vindec綖ile din Evanghelia dup Ioan au fost scrise ca noi s credem c Isus este Fiul lui Dumnezeu 槐, crez簾nd 簾n El, s avem viaa ve槃ic. Te invit 槐 pe tine, cea care asculi aceast veste bun, s te g簾nde演i la M簾ntuitorul, s prime演i aceast veste minunat, c El este Fiul lui Dumnezeu. Dac 簾nc nu te-ai 簾nt簾lnit cu El, fie ca ast罳i, aceast veste bun s fie 槐 pentru tine, ca pentru femeia samariteanc, sau ca pentru femeia prins 簾n preacurvie. Iar dac e演i credincioas, las ca aceast veste s re簾mprosp綟eze bucuria care ai avut-o atunci c簾nd te-ai 簾nt簾lnit pentru prima dat cu Domnul Isus.

S deschidem Biblia la Evanghelia dup Ioan 8:1-5: Isus S-a dus la Muntele M綼linilor. Dar dis de diminea, a venit din nou 簾n Templu; 槐 tot norodul a venit la El. El a 榷zut jos, 槐-i 簾nv裻a.
Atunci c綖turarii 槐 Fariseii I-au adus o femeie prins 簾n preacurvie. Au pus-o 簾n mijlocul norodului,
槐 au zis lui Isus: nv裻綟orule, femeia aceasta a fost prins chiar c簾nd s綮簾r榷a preacurvia. Moise, 簾n Lege, ne-a poruncit s ucidem cu pietre pe astfel de femei: Tu dar ce zici? Ca s 簾nelegem 簾ntr-adev綖 ce a fost scris 簾n Lege, 槐 ce spune Moise, s deschidem Biblia 簾n Vechiul Testament 槐 s vedem ce ne 簾nva Cuv簾ntul lui Dumnezeu despre aceast situaie 簾n care c綖turarii o acuz pe femeia pe care au adus-o 簾naintea Domnului.

Voi citi din Deuteronom 17:2-7: Se va g綼i poate 簾n mijlocul t綦, 簾ntr-una din cet裻ile pe care i le d Domnul, Dumnezeul T綦, un b綖bat sau o femeie care s fac ce este r綦 簾naintea Domnului, Dumnezeului t綦, 槐 care s calce leg緆簾ntul Lui; care s mearg dup ali dumnezei ca s le slujeasc 槐 s se 簾nchine 簾naintea lor, dup soare, luna sau toat o演ierea cerurilor, a榮 cum Eu n-am poruncit. De 簾ndat ce vei lua cuno演in 槐 vei afla lucrul acesta, s faci cercet綖i am緋unite. Dac lucrul acesta este adev綖at, dac faptul este 簾ntemeiat, dac ur簾ciunea aceasta a fost s綮簾r槐t 簾n Israel (deci 簾nt簾i trebuia cercetat, 簾ntemeiat), atunci s aduci la porile cet裻ii tale pe b綖batul sau femeia care va fi vinovat de aceast fapt rea (Deci pe cine trebuia s aduc? Pe femeia 槐 pe b綖batul vinovat de aceast fapt rea,) 槐 s ucizi cu pietre sau s pedepse演i cu moartea pe b綖batul acela sau pe femeia aceea. Cel vinovat de moarte s fie omor簾t pe m綖turia a doi sau trei martori; s nu fie omor簾t pe m綖turia unui singur martor. nt簾i m簾na martorilor s se ridice asupra lui ca s-l omoare, 槐 apoi m簾na 簾ntregului popor. S scoi astfel r綦l din mijlocul t綦. Deci, ca s 簾nelegem despre ce este vorba, am citit Deuteronom 槐 am v罳ut c dac un om era prins 簾n p綷at, trebuia adus 簾naintea poporului 槐 martorul era cel care ridica primul m簾na 槐 d緂ea cu piatra. Deci aceasta era porunca.

S vedem ce scrie 簾n Levitic 20:7-9: Voi, s fii sfini, 槐 s fii sfini, c綷i Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru. S p罳ii legile Mele, 槐 s le 簾mplinii, eu sunt Domnul, care v sfinesc. Dac un om oarecare blestem pe tat緄 s綦 sau pe mama sa, s fie pedepsit cu moartea; a blestemat pe tat緄 s綦 sau pe mama sa: s璽ngele lui s cad asupra lui. Deci, nu numai curvia sau preacurvia erau pedepsite cu moartea, 槐 cel care blestema pe tat緄 s綦 sau pe mama sa, trebuia adus 簾naintea poporului 槐 omor簾t cu pietre. De asemenea, vedem c cei care se 簾nchinau la ali dumnezei, a榮 am citit 簾n Deuteronom, 簾n mod specific, fariseii aduc aceast femeie. Dac un om preacurve演e cu o femeie m綖itat, dac preacurve演e cu nevasta aproapelui s綦, omul acela 槐 femeia aceea preacurvari s fie pedepse槐i cu moartea. (v.10) Ce au f綷ut c綖turarii 槐 fariseii? Au adus numai femeia prins 簾n preacurvie. Ce scrie 簾n Levitic? S aduc 槐 b綖batul 槐 femeia, 槐 s fie pedepsii cu moartea. n versetele 22-23 se spune: S p罳ii toate legile Mele 槐 toate poruncile Mele, 槐 s 簾mplinii, pentru ca ara 簾n care v duc s v a榷z, s nu v verse din gur ei. S nu tr緅i dup obiceiurile neamurilor, pe care le voi izgoni dinaintea voastr; c綷i ele au f綷ut toate aceste lucruri, 槐 Mi-este sc簾rb de ele.

Deci, toate aceste p綷ate, pe care le-am menionat, arat c lui Dumnezeu i este sc簾rb, 槐 toate acestea aduc m簾nia lui Dumnezeu, pentru c El a scos pe poporul Lui din Egipt, ca s fie un popor sf簾nt, care s I se 簾nchine numai Lui. V-am spus: Voi le vei st綯簾ni ara; Eu v voi da-o 簾n st綯簾nire: este o ar 簾n care curge lapte 槐 miere. (Dar ei trebuiau s-槐 aduc aminte!), Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru, care v-am pus deoparte dintre popoare. (v.24) n ce const aceast punere deoparte? Voi s v p綼trai curai, p罳ind poruncile 槐 legile Mele.

S vedem ce scrie 槐 簾n Exodul 10, unde ne vorbe演e din nou despre felul cum i-a scos Domnul din ara Egiptului, 槐 cum Dumnezeu este 簾mpotriva p綷atului: Faraon a chemat 簾ndat pe Moise 槐 pe Aaron, 槐 a zis:Am p綷綟uit 簾mpotriva Domnului, Dumnezeului vostru, 槐 簾mpotriva voastr. Dar iart-mi p綷atul numai de data aceasta; 槐 rugai pe Domnul, Dumnezeul vostru, s dep綖teze de la mine 槐 urgia aceasta de moarte! (v.16-17)

Vedem aici, cum poporul este ocrotit de Dumnezeu, cum El trimite pedepsele asupra poporului egiptean, 槐 astfel Faraon, c綖uia i se 簾mpietrise inima de fiecare dat c簾nd vedem m簾na lui Dumnezeu, 簾槐 cere iertare, cere s ia de la el pedeapsa lui Dumnezeu. Deci, Domnul a fost totdeauna cu poporul S綦, l-a ocrotit, l-a p罳it, 槐 a vrut s fie un popor pus deoparte, iar ei trebuiau s 簾ndeplineasc aceast porunc, 槐 anume s se p綼treze curai, 槐 s p罳easc toate legile pe care El le d緂use.

n Ioan 8 vedem c fariseii 槐 c綖turarii, care cuno演eau Legea lui Moise, au venit, dar numai cu jum綟ate din ceea ce scria acolo, 槐 anume au adus numai femeia, nu au adus 槐 b綖batul. Deci, dintr-o dat vedem c sunt pariali 槐 vedem c martorul trebuia s ridice primul piatra. S vedem ce se spune 簾n continuare 簾n Ioan: Spuneau lucrul acesta ca s-L ispiteasc. (Deci, motivaia lor era s ispiteasc pe Domnul Isus.) Dar Isus s-a plecat 簾n jos, 槐 scria cu degetul pe p緆簾nt.(v.6) Nu ne spune ce a scris, dar 演im, c din cauza c ei nu 簾ncetau s-L 簾ntrebe, El S-a ridica 簾n sus 槐 le-a zis: Cine dintre voi este f綖 p綷at, s arunce cel dint簾i cu piatra 簾n ea. (v.7) V aducei aminte, c 簾n Deuteronom am citit c m簾na martorilor trebuia s se ridice asupra celui acuzat. Deci, cei care au venit 槐 au adus-o, ei trebuiau s fie primii care s ridice m簾na 槐 s-o omoare. Interesant ce spune Domnul Isus. Cunosc簾nd c ei sunt vinovai, El spune: Cine dintre voi este f綖 p綷at, s arunce cel dint簾i cu piatra 簾n ea. Martorii care au spus c sunt martori 槐 au adus femeia, au ridicat ei m簾na? Nu.

n versetul 9 ni se spune: C簾nd au auzit ei cuvintele acestea, s-au simit mustrai de cugetul lor (Mustrai de ce?) Pentru c Domnul Isus spune: Cine dintre voi este f綖 p綷at, s arunce ) 槐 au ie演i afar unul c簾te unul, 簾ncep簾nd de la cei mai b綟r簾ni, p簾n la cei din urm. 波 Isus a r緆as singur cu femeia, care st綟ea 簾n mijloc. Vedem c acum femeia care nu L-a c綦tat pe Isus, nu a alergat la El, ci a fost prins 簾n preacurvie, fiind vinovat de p綷at, a fost adus de alii la Domnul Isus, s fie condamnat la moarte. Dintr-o dat, aceast femeie care se recunoa演e, c este asa cum e, nu se ap綖, nu spune nu-i adev綖at, nu spune nimic, vedem c ea se 簾nt簾lne演e personal cu Domnul Isus. ntr-o astfel de situaie, Isus, pe care ea l 簾nt簾lne演e, o ap綖 de moarte confrunt簾ndu-i direct pe du榦anii ei, spun簾nd: Cel care se simte nevinovat, s arunce cu piatra.

mi imaginez ce era 簾n inima acestei femei, care 簾槐 a演epta moartea, 槐 nimeni nu arunc nici o piatr. Ce emoii, ce sentimente credei c au trecut prin inima acestei femei. Apoi, Isus a r緆as singur cu femeia. Atunci S-a ridicat 簾n sus; 槐 c簾nd n-a mai v罳ut pe nimeni dec簾t pe femeie, Isus i-a zis: Femeie, unde sunt p簾r簾槐i t緅? Nimeni nu te-a os簾ndit? (v.10) Nimeni, Doamne. 波 Isus i-a zis: Nici eu nu te os簾ndesc. Du-te, 槐 s nu mai p綷綟uie演i. (v.11) C簾t dragoste, c簾te 簾nelegere din partea Domnului Isus, pentru aceast femeie, o femeie p綷綟oas, o femeie acuzat, o femeie care merit moartea, pentru c a s綮簾r槐t preacurvia. Domnul Isus a venit 槐 a murit pe cruce, pentru ca oamenii caru au p綷綟uit, ca 槐 aceast femeie, sau au f綷ut orice alt p綷at, pentru c 簾n Romani 3:23 spune: Toi au p綷綟uit 槐 sunt lipsii de slava lui Dumnezeu, s poat fi 簾mp綷ai cu Dumnezeu. Toi avem nevoie de m簾ntuire, toi avem nevoie de Domnul Isus.

Aceast femeie s-a 簾nt簾lnit cu Domnul Isus, pentru c Domnul Isus a venti la cei pierdui, 槐, 簾n loc s fie omor簾t, 簾n loc s fie condamnat, este eliberat de Domnul Isus. 波 tu poi fi eliberat, dac recuno演i c Isus este Fiul lui Dumnezeu, 槐 crez簾nd 簾n El, poi avea via ve槃ic. Fariseii 槐 c綖turarii au venit cu o motivaie gre槐t, ei au vrut doar s-L ispiteasc pe Isus, ei n-au crezut 簾n Dumnezeu, n-au crezut c Isus este Fiul lui Dumnezeu. Da, El era nv裻綟or, proroc, iar ei au vrut s-I g綼easc o pricin pentru a-L acuza. Isus folose演e acest prilej, c簾nd ei o condamnau pe aceast femeie, ca s-i mustre spun簾ndu-le: Cine este f綖 p綷at, s arunce cel dint簾i cu piatra 簾n ea. De fapt, ei trebuiau s-l aduc 槐 pe b綖bat. Cine nu 演ie dac nu unul dintre ei a fost acela care s-a culcat cu aceast femeie! Cine dintre voi este f綖 p綷at, s i-a primul piatra 槐 s-o arunce, le spune Domnul Isus fariseilor, iar femeii 簾i spune; Nu te condamn, dar 簾i spun un lucru: nu mai p綷綟ui.

n Iacov 4:4-10 spune: Suflete preacurvare! Nu 演ii c prietenia lumii este vr綝槐e cu Dumnezeu? A榮 c cine vrea s fie prieten cu lumea se face vr綝ma cu Dumnezeu. (Aici nu este vorba de o preacurvie, ca aceea 簾n care a fost prins femeia aceasta. Dar despre ce este vorba?) Credei c degeaba vorbe演e Scriptura? Duhul, pe care L-a pus Dumnezeu s locuiasc 簾n noi, ne vrea cu gelozie pentru Sine. Dar, 簾n schimb, ne d un har 槐 mai mare. De aceea zice Scriptura: Dumnezeu st 簾mpotriva celor m簾ndri, dar d har celor smerii.

Credei c aceast femeie s-a smerit? C簾nd s-a v罳ut singur, ea poate s-a aplecat, g璽ndindu-se: Acum va veni piatra. Imaginai-v cum a演epta ea os簾nda, piatra, moartea, 槐 dintr-o dat, se vede numai ea cu Domnul Isus. 波 Domnul 簾i spune: De acum 簾ncolo s nu mai p綷綟uie演i. Iar 簾n schimb ne d un har 槐 mai mare De aceea zice Scriptura: El este 簾mpotriva celor m簾ndri, dar d har celor smerii. Supunei-v dar lui Dumnezeu, 簾mpotrivii-v diavolului 槐 el va fugi de la voi. Ce trebuia s fac de acum 簾ncolo? S nu mai p綷綟uiasc. De acum 簾ncolo aceast femeie trebuia s se supun lui Dumnezeu, s se 簾mpotriveasc diavolului, ca astfel acesta s fug de la ea.

Apropiai-v de Dumnezeu, 槐 El Se va apropia de voi. Cur裻ii-v m簾inile p綷綟o槐lor; cur裻ii-v inima, oameni cu inima 簾mp綖it. Simii-v tic緄o槐a.(Ea a recunoscut 簾n inima ei, c ea a p綷綟uit, ea nu s-a ap綖at, ci 槐-a recunoscut p綷atul.) T簾nguii-v 槐 pl簾ngei! Femeii acesteia 簾i pare r綦, 槐 astfel ea se smere演e 簾naintea lui Dumnezeu 槐 Domnul Isus 簾i zice: Te-am iertat; du-te, 槐 s nu mai p綷綟uie演i.

Indiferent care este starea ta, atunci c簾nd 簾i recuno演i p綷atul, Domnul Isus te prime演e 槐 te iart. De aceea a venit El 簾n lumea aceasta, s aduc izb綮irea 槐 iertarea. n Ioan 3:17 ni se spune; Dumnezeu, 簾n adev綖, n-a trimis pe Fiul S綦 簾n lume ca s judece lumea, ci ca lumea s fie m簾ntuit prin El. Femeia prins 簾n preacurvie s-a 簾nt簾lnit cu Cel care a venit, nu ca s judece, ci ca s aduc m簾ntuire. De ce? Pentru c lumea deja era condamnat la moarte, din cauza p綷atului: Oricine crede 簾n El, nu este judecat; dar cine nu crede, a 槐 fost judecat, pentru c n-a crezut 簾n Numele singurului Fiu al lui Dumnezeu. 波 judecata aceasta st 簾n faptul c, odat venit Lumina 簾n lume, oamenii au iubit mai mult 簾ntunericul dec簾t lumina, pentru c faptele lor erau rele. (v.18-19) Faptele ei erau rele, dar acum ea se 簾nt簾lne演e cu Domnul, 槐 El 簾i spune: Nu te os簾ndesc, du-te, 槐 s nu mai p綷綟uie演i.

Domnul Isus ne invit 槐 pe noi, pe tine 槐 pe mine, s continu緆 簾n aceat neprih緋ire pe care El a dat-o. Iar dac nu te-ai 簾nt簾lnit cu El, ast罳i El vrea s-i spun: Du-te 槐 s nu mai p綷綟uie演i. Pentru c Domnul Isus n-a venit s judece lumea, ci a venit ca lumea s g綼easc m簾ntuirea prin credina 簾n Numele singurului Fiu al lui Dumnezeu.

Familia crestina.

#LICA
PACE.CUVANTUL DOMNULUI DA RODE PRIN CE SCRI DE LA DOMNUL ISUS.MULTA BINECUVANTARE SI PACE VA DORESC

Adauga un comentariu

Nume
Comentariu
www.piataaradului.ro
  ...Vezi aici!

Alte articole

www.ofertearadene.ro
......Vezi aici!
www.bisericiarad.ro - Oferte locale
...MOTO, SCUTERE, ATV-URI, ACCESORII...Vezi aici!