Agenda | Impresii | Muzica | Carti | Bolnavi | Nasteri | Decese | Anunturi | Media | Rugaciune | Linkuri | Versuri | Donatii | Interviuri | Oferte | Contact

Ne inchinam lui Dumnezeu, sau ne cantam noua?

Publicat la 2013-01-17 de Traian

Un studiu important asupra temei- Lauda si inchinare contemporana, din perspectiva istorica si biblica. Dan Bercian atinge cateva puncte care lipsesc din dialogul bisericii asupra acestui nou fenomen. Unul foarte important este la capitolul prezentei lui Dumnezeu. Dan Bercian arata ca ingerii care au fost aruncati din cer, in rebeliunea lor cu Lucifer,  nu au mai putut sa I se inchine lui Dumnezeu, din cauza ca au fost izgoniti din prezenta lui Dumnezeu. Si daca sfintirea lipseste in viata unui inchinator, sau daca transformarea nu s-a produs, atunci Dumnezeu nu vine in prezenta acelui om si inchinarea lui este zadarnica. Spune Dan:

Constatam ca azi se inchina oricine si e primit oricine ca sa se inchine, ba chiar sa conduca aceasta inchinare, chiar daca in acele persoane, nu sunt cunoscute semnele lucrarii lui Dumnezeu. Ii chemam pe toti sa cante si sa se bucure pentru ca Domnul este bun. Dar nu-i chemam la adevarata pocainta si transformare prin Duhul Sfant, singurul care poate da unui om statutul de inchinator.

Continua mai tarziu:

Adeptii noului stil de inchinare sunt bucurosi sa citeze din Vechiul Testament, atunci cand nu gasesc acoperire in Noul Testament pentru felul in care se inchina, desi noi suntem credinciosi ai noului legamant. Vorbesc despre cantarea noua si despre toate referintele care se face la instrumente in Psalmi, despre podoabele care sa ni le punem, cand venim inaintea Domnului si despre strigatele de bucurie. Dar, nu am auzit niciodata sa citeze din Isaia 1, si adica, ca inchinarea care o aducem Domnului in lipsa sfinteniei este o batjocura la adresa numelui Sau si produce Domnului scarba.

Pentru mesajul integral, vezi video mai jos sau citeste aceste notite:

Nimic din jurul nostru nu este la intamplare. In planul lui Dumnezeu pentru rascumpararea omenirii, fiecare eveniment are importanta lui si ne poate influenta in bine sau in rau. Sa aruncam o privire la lumea in care traim.

Lauda si inchinare este un concept mai nou folosit in bisericile evanghelice. Nu il avem in scriptura ci a aparut odata cu intrarea in bisericile evanghelice a unui nou mod de a se manifesta prin cantarea credinciosilor. Aparitia instrumentelor electronice, a aparaturii de sonorizare si amplificare, a posibilitatii de inregistrare si multiplicare a favorizat larga raspandire a acestui fel de inchinare. Daca suntem foarte atenti, fara contributia electronicii, nu am fi avut azi ceea ce numim lauda si inchinare. Aceasta a produs o explozie in cantare nemaivazuta. La prima vedere se pare un lucru bun si de apreciat. Adeptii acestei inchinari spun ca trebuie sa folosim orice mijloc pentru a aduce glorie lui Dumnezeu si ca in acest scop avem voie sa apelam la tot ce ne sta la incemana.

Totusi, avand in vedere ca mii de ani oamenii s-au inchinat lui Dumnezeu intr-un anumit fel si ca Dumnezeu a primit lauda lor, atunci cand au fost indeplinite conditiile cerute de El si ca nu sesizam nicaieri in Biblie o nemultumire a lui Dumnezeu, in sensul ca din punct de vedere muzical al performantelor artistice, El ar vrea mai mult de la credinciosi. Cred ca nu este gresit sa ne intrebam daca Dumnezeu este incantat de ceea ce se intampla sau cel putin aproba acest mod nou de inchinare.

 

Modelul cerului de lauda si inchinare

Ca sa putem face cat de cat lumina in aceasta privinta, in ceea ce priveste lauda si inchinarea care se aduce lui Dumnezeu, este nevoie sa ne intoarcem in timp si sa cautam sa intelegem ce s-a intamplat cu mult timp in urma in cer. Sa incepem cu intrebarea: Ce inseamna lauda si inchinarea dupa modelul cerului? Din tot ceea ce citim in Scripturi, din tot ceea ce putem intelege din contextul ei, chiar daca nu este afirmat explicit, realizam si suntem cu toti de acord ca centrul inchinarii, obiectivul inchinarii (daca putem spune asa) era si este Dumnezeu.

Ingerii si toate fapturile ceresti au adus si aduc glorie lui Dumnezeu pentru ceea ce este El. Sunt coplesiti de maretia Lui, de frumusetea Lui, de puterea Lui, de stralucirea Lui, de intelepciunea Lui, de tot ceea ce este El. Si cunostinta aceasta, a Lui aduce fapturile ceresti in situatia sa se prabuseasca inaintea Lui si sa-I cante cele mai frumoase cantari de lauda care pot exista. Nu-i canta ca sa Il multumeasca si sa Il faca pe Dumnezeu ca sa se bucure si sa fie fericit. Ci ca sa recunoasca, uimiti prin cantare cat este El de minunat.

Cantarea si tot ceea ce inseamna inchinare sunt de fapt o recunoastere a gloriei si maretiei Lui. In presenta Lui fapturile ceresti nu pot face altceva decat sa-L laude. Fapturile ceresti nu-l lauda pentru un anumit interes, pentru ca nu este nici un interes, nici ca aceste fapturi sa fie salvate, ca de la ce sa fie salvate? Si nici pentru a obtine aprecierea si bunavointa lui Dumnezeu pentru ca ele deja au aceasta bunavointa si apreciere a Lui si nu le paste pericolul despartirii de El. Deci, nu se inchina pentru ca ar avea un interes, ci doar pentru ca sunt coplesite de splendoarea lui Dumnezeu.

Probabil ca in prezenta lui Dumnezeu, nu rezisti sa nu te inchini. Ai exploda sa nu te inchini. Ceea ce emana din El aduce fapturile ceresti la starea normala de inchinare. Deci, tot ce fac fapturile ceresti, fac pentru gloria lui Dumnezeu, fara de nici un interes. Apocalipsa 4:8 – un model de inchinare, care ne arata ce se intampla acum in cer, cum se inchina inaintea lui Dumnezeu fapturile ceresti.

Muzica zilelor noastre e mai mult pentru bucuria noastra

Dar sa aruncam o privire spre noi si spre ceea ce se intampla astazi:

Paris Reidhed, in urma cu circa 50 de ani, a avut o predica memorabila: Zece siclii si o camasa. In aceasta predica, el insista ca umanismul s-a infiltrat atat de adanc in bisericile evanghelice, incat am ajuns ca tot ce facem, sa facem pentru binele si fericirea omului si nu pentru gloria lui Dumnezeu. Mesajele si chemarea la pocainta sunt construite pentru fericirea omului. Se spune, “Vino la Hristos, ca sa-ti fie bine, ca sa ai sanatate, ca sa ai prieteni, ca sa ai pace si fericire, ca sa ai liniste si chiar ca sa ai mantuire.” Aceasta este insa umanism- adica binele si fericirea omului. Dumnezeu doreste ca totul sa se faca pentru gloria Lui. Cu alte cuvinte, indemnul pentru om ar fi: Vino la Hristos pentru ca asa vrea Dumnezeu. In felul acesta, numele Lui este glorificat. Si acest indemn este in corcondanta cu Biblia si in atitudinea oamenilor care L-au cunoscut pe Dumnezeu cu adevarat. Ap. Pavel spunea ca “el nu mai traieste, Hristos traieste in el, ca El a murit pentru el si lume.”   Propovaduieste evanghelia pentru gloria lui Dumnezeu si ca chiar convertirea pacatosilor este o lucrare care are ca scop glorificarea lui Dumnezeu, nu fericirea oamenilor. Photo from jcilmdc.com

 

Scopul inchinarii? Glorificarea lui Dumnezeu

Dar, umanismul a patruns in invatatura noastra si ne-am indepartat de mult de la adevaratul scop al vietii noastre- glorificarea lui Dumnezeu. Daca ne intoarcem la muzica de lauda si inchinare, v-a trebui sa recunoastem- ma adresez oamenilor sinceri, care doresc sa analizeze in lumina adevarului lui Dumnezeu- va trebui sa recunoastem ca muzica din aceste zile este mai mult pentru bucuria noastra. Felul in care este gandita, posibilitatile tehnice o fac deosebit de atractiva, elementele preluate din muzica lumii ne-a pus in fata n idol caruia nu putem sa rezistam sa nu ne inchinam. Nu spun ca e asa in totalitate. Dar, multi crestini se inchina muzicii, nu lui Dumnezeu. Muzica este obiectul bucuriei lor.

Chiar daca spunem ca toata gloria i se cuvine doar lui Dumnezeu, in realitate, toata bucuria ni se cuvine noua, celor ce ne inchinam. Dovada este si faptul ca am inventat cantari noi si un tip nou de inchinare care seamana tot mai mult cu cele din lume si ca ceea ce a fost valabil inaintea lui Dumnezeu sute si mii de ani nu mai este bun pentru noi. Ne-am abatut atentia de la Dumnezeu spre inchinare. Inchinarea este foarte importanta- forma ei, nu Dumnezeu.

Daca va uitati sa vedeti ca marii scriitori de imnuri din treziri care au avut loc in istoria lumii, aduceau glorie lui Dumnezeu exact asa cum se duce glorie lui Dumnezeu in cer. Erau transformati de dragostea Lui, erau transformati prin Duhul Sfant ca fapturile ceresti care se prabuseau inaintea lui Dumnezeu si din a caror inimi au tasnit imnuri care si azi ating inimile adevaratilor inchinatori. Sfintenia pe care au primit-o prin cunoasterea lui Hristos, innoirea fapturilor lor, viata noua si umblarea in ascultare de Dumnezeu, tanjirea lor dupa o viata mai profunda cu Dumnezeu i-au transformat in inchinatori adevarati. Nu muzica a facut lucrul acesta, ci viata noua din Dumnezeu.

Muzica a venit ca o consecinta a vietilor schimbate. Pur si simplu, nu puteau sta in fata lui Dumnezeu fara sa se inchine. Si inchinarea nu inseamna doar muzica, dar acesta este un alt subiect. (9:30)

De ce nu se mai poate inchina Lucifer cu ingerii lui?

In Geneza citim ca Lucifer este aruncat din cer cu o parte de ingeri. Ce s-a intamplat atunci? Pe langa alte consecinte, cu efecte dintre cele mai dezastroase pentru acele fapturi, ele nu s-au mai inchinat lui Dumnezeu, nu se mai puteau inchina lui Dumnezeu pentru ca au fost izgonite din prezenta Lui. Inca o dovada ca adevarata inchinare se poate duce lui Dumnezeu doar in prezenta Lui. Ca nu poate fi o inchinare autentica fara sfintenie, fara o cunostinta reala a lui Dumnezeu, fara umblarea in ascultare de El si supunere fata de El. Cand toate acestea se intampla, atunci inchinarea vine spontan si nu muzica este bucuria omului, ci Hristos, Dumnezeu.

Domnul Isus a venit pe pamant pentru a-l pune pe om intr-o relatie corecta cu Dumnezeu. Ne-a sfintit prin sangele Lui si in legatura cu acest aspect toti suntem de acord.  Dar a venit si sa fim transformati si schimbati  dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu- aspect in care nu mai suntem cu toti de acord, pentru ca viata pe care o traim dovedeste ca suntem fapturi noi. Prin urmare, Domnul Isus a venit si pentru a ne da demnitatea de inchinatori. Dar, aceasta este pentru cei sfintiti prin sangele Sau si pentru cei ce se lasa schimbati si transformati dupa chipul Lui.

Inchinatori fara marturia transformarii?

Atat timp cat chipul lumii este in noi, nu putem fi inchinatori adevarati pentru ca nu suntem in prezenta lui Dumnezeu si inchinarea nu mai poate avea loc in prezenta Lui. Este clar si evident ca traim vremurile din urma. Credinta celor mai multi se raceste. Bisericile sunt tot mai goale si credinciosii tot mai firesti. La fel cu cei ce le conduc. Totusi, niciodata nu a fost mai multa lauda si inchinare, mai multa cantare la adresa lui Dumnezeu. Constatam ca azi se inchina oricine si e primit oricine ca sa se inchine, ba chiar sa conduca aceasta inchinare, chiar daca in acele persoane, nu sunt cunoscute semnele lucrarii lui Dumnezeu. Ii chemam pe toti sa cante si sa se bucure pentru ca Domnul este bun. Dar nu-i chemam la adevarata pocainta si transformare prin Duhul Sfant, singurul care poate da unui om statutul de inchinator. (12:00)

Satan este inselatorul. El nu se mai inchina lui Dumnezeu si vrea inchinarea pentru el. Asa ca se multumeste sa-i faca pe oameni sa creada ca se inchina cu adevarat si le da un surogat de inchinare. Le atinge simturile si emotiile si spune: Este prezent Dumnezeu. Dar, Dumnezeu nu poate fi prezent decat in anumite conditii. Am vorbit despre aceasta. El nu se schimba si nu este impresionat de muzica noastra. Dimpotriva, iata ce le spunea celor din vremea proorocului Isaia in Isaia 1:10 -

Ascultați cuvîntul Domnului, căpetenii ale Sodomei! Ia aminte la Legea Dumnezeului nostru, popor al Gomorei! 11 ,,Ce-Mi trebuie Mie mulțimea jertfelor voastre, zice Domnul. Sînt sătul de arderile de tot ale berbecilor, și de grăsimea vițeilor; nu-Mi place sîngele taurilor, oilor și țapilor. 12 Cînd veniți să vă înfățișați înaintea Mea, cine vă cere astfel de lucruri, ca să-Mi spurcați curțile? 13 Nu mai aduceți daruri de mîncare nefolositoare, căci Mi -e scîrbă de tămîie! Nu vreau luni noi, Sabate și adunări de sărbătoare, nu pot să văd nelegiuirea unită cu sărbătoarea! 14 Urăsc lunile voastre cele noi și praznicele voastre; Mi-au ajuns o povară, nu le mai pot suferi. 15 Cînd vă întindeți mînile, Îmi întorc ochii dela voi; și ori cît de mult v’ați ruga, n’ascult: căci mînile vă sînt pline de sînge!“ 16 ,,Spălați-vă deci și curățiți-vă! Luați dinaintea ochilor Mei faptele rele pe cari le-ați făcut! Încetați să mai faceți răul!

Poporului Sau, chemat la sfintenie, Dumnezeu i se adreseaza cu aceste cuvinte deosebit de aspre. Si in loc sa se bucure de cantecele lor, Domnul este scarbit. Adeptii noului stil de inchinare sunt bucurosi sa citeze din Vechiul Testament, atunci cand nu gasesc acoperire in Noul Testament pentru felul in care se inchina, desi noi suntem credinciosi ai noului legamant. Vorbesc despre cantarea noua si despre toate referintele care se face la instrumente in Psalmi, despre podoabele care sa ni le punem, cand venim inaintea Domnului si despre strigatele de bucurie. Dar, nu am auzit niciodata sa citeze din Isaia 1, si adica, ca inchinarea care o aducem Domnului in lipsa sfinteniei este o batjocura la adresa numelui Sau si produce Domnului scarba.

Se poate inchina oricine si oricum?

O caracteristica a modului nou de inchinare a vremurilor in care traim este tocmai aceasta. Se poate inchina oricine si oricum. Adevarata inchinare se masoara dupa decibel si galagie, dupa dezmat si nu dupa sfintenie.   Ne amagim cu citatul din Matei 18:20- “caci acolo unde sunt doi sau trei adunati in numele Meu, sunt si eu in mijlocul lor.” Dar, nu ne-am gandit niciodata ca intr-o adunare de mii de oameni, s-ar putea ca sa nu fie 2-3 cu adevarat adunati in numele Lui. Ca a chema Numele Lui de pe buze nesfinte si inimi murdare nu are nici o valoare. Sau, chiar daca ar fi 2 sau 3, nu ne-am intrebat ce ar face Dumnezeu daca restul sunt uniti intr-un duh firesc sau dracesc de inchinare. Mai vine El si atunci? Sau le cere celor 2 sau 3 sa se desparta de un loc unde se aduna pe altar foc strain?

Prea putin ne aducem aminte de cuvintele ap. Pavel din 1 Corinteni 5:9-

 V’am scris în epistola mea să n’aveți nicio legătură cu curvarii. - 10 Însă n’am înțeles cu curvarii lumii acesteia, sau cu cei lacomi de bani, sau cu cei răpareți, sau cu cei ce se închină la idoli, fiindcă atunci ar trebui să ieșiți din lume. 11 Ci v’am scris să n’aveți niciun fel de legături cu vreunul care, măcarcă își zice ,,frate“, totuș este curvar, sau lacom de bani, sau închinător la idoli, sau defăimător, sau bețiv, sau răpareț; cu un astfel de om nu trebuie nici să mîncați. 12 În adevăr, ce am eu să judec pe cei de afară? Nu este datoria voastră să judecați pe cei dinăuntru? 13 Cît despre cei de afară, îi judecă Dumnezeu. Dați afară dar din mijlocul vostru pe răul acela. (16:00)

Apostolul Pavel spune lamurit ca nu putem sta in partasie cu oricine si ca in anumite circumstante trebuie sa fie o despartire. Dar, noi am batut atat de mult pe moneda de principiul dragostei  si diavolul a reusit sa se foloseasca si de acest lucru bun ca sa ne insele, incat am inteles dragostea ca o acceptare a tuturor, indiferent cum sunt si cum traiesc; ceea ce este gresit si deosebit de daunator.

Sunt apoi unele adunari in care acest mod nou de inchinare nu este acceptat. Credinciosii din aceste adunari au hotarat ca se vor inchina in felul in care s-au inchinar parintii si bunicii lor, ca vor canta cantarile din harfa. Imi plac cantarile din harfa. Sunt acesti credinciosi care se considera superiori si mai sfinti pentru ca nu accepta modul nou de inchinare. Dar si pentru ei ca inchinatori, regulile sunt aceleasi, pe care le-am enumerat. O fata posomorata si o imbracaminte cernita, un stil de a canta care te trimite mai degraba cu gand la o liturghie, decat la prezenta lui Dumnezeu, nu inseamna ca vor fi benefice pentru cei ce s-au hotarat sa se inchine in felul acesta. Dumnezeu nu coboara in adunare doar pentru ca se canta fara instrumente, sau numai cu anumite instrumente, sau pentru orice alt motiv exterior.

 

Dumnezeu coboara doar daca gaseste inimi de inchinatori autentici

Daca in anumite adunari prezenta lui Dumnezeu este inlocuita cu mult zgomot si unii care nu au discernamant, chiar cred ca zgomotul si dezmatul indica prezenta lui Dumnezeu, in alte adunari, linistea toatala si lipsa a oricarei emotii, linistea care merge pana la somnolenta si apatie, face si pe acei credinciosi sa creada ca Dumnezeu este cu ei. Si unii si altii se insala. Am vazut cum cantari vechi aduc lacrimi de bucurie si de pocainta, atunci cand sunt cantate de inimi noi. Si de asemenea, am vazut ca atunci cand inimile se impietresc si devin tot mai rezistente la cercetarea Duhului Sfant, cantarile vechi nu mai ajuta la nimic si atunci apelam la cantari noi, care sa ne provoace emotii si in felul acesta sa ajungem sa credem ca ne inchinam.

De fapt, cred ca tocmai de aceea este explozia aceasta de muzica noua in timpurile noastre. Pentru ca am renuntat la calea sfinteniei, nu mai suntem in prezenta lui Dumnezeu, nu-L mai cunoastem pe El, nu mai primim de la El harul inchinarii in duh si-n adevar. Si solutia pe care o gasim este s ane coasem haine din frunze de pom si sa ne acoperim goliciunea- anume cu muzica de lauda si inchinare. Cu cat mai mult pacat, cu atat mai mult inchinare falsa. Diavolul isi ofera nemijlocit suportul pentru ca stie ca in felul acesta ii va insela pe oameni si ii va trimite in iad.

Este clar si evident ca astazi, Dumnezeu nu mai este centrul inchinarii. Este doar un pretext pentru ca noi sa ne simtim bine. Tineri si nu numai alearga ca bezmetici pe la tot felul de intalniri ca sa se simta bine, sa asculte o muzica tare. Dar, viata lor fireasca dovedeste clar carui domn apartin, cui se inchina cu adevarat. Trebuie sa jungem in prezenta lui Dumnezeu. Dar, in prezenta Lui nu se ajunge oricum- cantand o cantare, rostind o fraza sau rostind o rugaciune tip, nici macar invocand numele lui Isus. Pentru ca El cunoaste inima omului care este nespus de rea si inselatoare si nu raspunde oricarui apel. Isus nu este o servitoare care vine la mofturile stapanului Sau si pleaca cand stapanul are ceva mai bun de facut. El este stapanul.

Si totusi multi dintre credinciosi se comporta cu El ca si cu o servitoare. Il cheama cand au nevoie, dar apoi Il neglijeaza complet. Toata saptamana pot fara El. Se bucura de lucrurile lumesti. Iar, Duminica subit, nu mai pot de bucuria sfanta si Il cheama sa fie prezent la inchinare. Ii canta pentru ca El sa coboare in adunare, nu-i canta pentru ca El este in adunare. Cantarile si rugaciunile devin mijloace de constrangere a cobori in mijlocul poporului Sau. La fel ca incantatiile proorocilor lui Baal, care au cantat si s-au rugat pana au aiurit, dar fara de folos. Dumnezeul nostru nu este surd si nu asteapta sa-I cantam 10 cantari ca sa coboare intre noi.  El nu se lasa rugat, de adevaratii inchinatori, pentru ca El este in adevaratii inchinatori, care Il poarta tot timpul in ei.

Este un nonsens sa spui: Coboara Doamne Isuse, daca Isus este deja in inima ta. Sau daca nu este, pentru ca nu ai vrut sa umbli cu El, n-are rost sa-I canti si sa-L chemi la bucurie. Ci trebuie sa te pocaiesti de necredinta ta. Pe aceasta nu o poti face batand din palme si dansand. Ci pe genunchi si cu lacrimi. Nimeni nu se poate inchina lui Dumnezeu daca nu Il cauta din toata inima, daca nu Il cunoaste cu adevarat si daca nu sta tot timpul in prezenta Lui. Doar o constientizare a tot ce inseamna El si locuirea in prezenta Lui ne va transforma in inchinatori adevarati.

Noi nu trebuie sa cautam inchinarea, asa cum se intampla azi, ci trebuie sa Il cautam pe El. Aceasta face toata diferenta. Lauda si inchinare nu inseamna muzica ci sa fi in prezenta lui Dumnezeu. Prin felul in care Domnul Isus si-a invatat ucenicii sa se roage, daca suntem atenti, putem sa vedem cum doreste El inchinarea pe care i-o aducem- Luca 11:2-

El le -a zis: ,,Cînd vă rugați, să ziceți: Tatăl nostru care ești în ceruri! Sfințească-se Numele Tău; vie Împărăția Ta; facă-se voia Ta, precum în cer, așa și pe pămînt.

Inchinare precum in cer. Dar nu te poti inchina ‘precum in cer’ decat daca esti in locurile ceresti cu Hristos. Nicidecum, daca te afli in locurile de jos ale pacatului si a firii pamantesti. Efeseni 2:6- El ne -a înviat împreună, și ne -a pus să ședem împreună în locurile cerești, în Hristos Isus,-Dumnezeu nu doar ne-a inviat, asa cum ne place noua sa spunem. Ci, apoi ne-a pus sa sedem in locurile ceresti, cu Hristos. Adica, sa locuim acolo tot timpul. Acestia sunt adevaratii inchinatori.

Foarte multi creidnciosi sunt ca si Satan, dinaintea lui Iov. Satan se infatiseaza din cand in cand inaintea lui Dumnezeu si mai discuta cu Dumnezeu, dar locul lui nu este in cer si nu se mai bucura de cer, nu se mai inchina. El are cu totul altfel de treburi prin cer. Treburi care nu au de a face nimic cu sfintenia. Ocupatia lui principala e acum pamantul pe care a fost alungat. Dar despre aceasta nu se prea vorbeste azi prin adunari. Suntem foarte ocupati cu lauda si inchinarea si ne folosim de cuvintele Domnului Isus din Ioan 4:23- Dar vine ceasul, și acum a și venit, cînd închinătorii adevărați se vor închina Tatălui în duh și în adevăr; fiindcă astfel de închinători dorește și Tatăl.

Foarte mult se vorbeste azi despre inchinarea prin Duhul Sfant. Si adeptii felului modern de inchinare confunda emotiile sufletesti cu bucuria prin Duhul. Dar despre adevar si ramanerea in el, prin ascultarea de Dumnezeu si sfintenie nu se aminteste aproape de loc. Ori fara adevar, fara sfintenie, fara smerenie, fara ascultare de Dumnezeu nu este Dumnezeu. Si prin urmare nu ai la ce sa te inchin, numai daca nu-ti construiesti un idol  si apoi te scoli si sa canti in jurul lui.

Dan Bercian

#Marius
Corect si plin de adevar, cati dintre noi suntem gata sa fim inchinatori si sa aratam si altora ce inseamna adevarati inchinatori.

Adauga un comentariu

Nume
Comentariu
www.piataaradului.ro
  ...Vezi aici!

Alte articole

www.ofertearadene.ro
......Vezi aici!
www.bisericiarad.ro - Oferte locale
...MATERIAL SADITOR-PROIECTARE SI INTRETINERE GRADINI...Vezi aici!