Agenda | Impresii | Muzica | Carti | Bolnavi | Nasteri | Decese | Anunturi | Media | Rugaciune | Linkuri | Versuri | Donatii | Interviuri | Oferte | Contact

Lovitura mortala data lui Satan

Publicat la 2012-01-22 de Traian

«Vei pasi peste lei si peste naparci si vei calca
peste pui de lei si peste serpi» (Psalmul 91,13).

Psalmul 91 ar putea fi asemuit cu o polita de asigurare spirituala pe care Domnul a emis-o pentru noi. Aici ne sunt date cele mai bune si avantajoase garantii. Una dintre primele intrebari care se pun in cazul incheierii unei asigurari este termenul de valabililtate. Orice persoana este usurata cand agentul ii explica faptul ca protectia asigurarii devine valabila odata cu semnarea contractului, nu doar la prima operare efectiva. Aceasta inseamna ca deja esti asigurat, fara sa fi depus nici un efort. De indata ce intram sub protectia Celui Preainalt si incheiem «contractul» cu Dumnezeu, «contract» a Carui semnatura este Isus Cristos, intra in vigoare mantuirea deplina, atotcuprinzatoare, ce acopera intreaga noastra viata, pana in vesnicie. O asigurare laica si-a facut reclama prin sloganul: «Cand ingerul tau pazitor esueaza, noi suntem prezenti langa tine.» Eu sunt insa convins ca siguranta este deplina in prezenta Mantuitorului. Cand orice siguranta umana esueaza, Domnul continua sa fie alaturi de noi.

Protectie divina in mijlocul pericolelor prezente pretutindeni. «Cel ce sta sub ocrotirea Celui Preainalt si se odihneste la umbra Celui Atotputernic …» (Psalmul 91,1). Imi amintesc ca, atunci cand eram copil, adesea incercam sa scap de umbra mea. Am vrut sa fug de ea sau sa sar peste ea; odata chiar am chemat un prieten sa se aseze pe ea si sa o tina. Oricate eforturi am depus, tot nu am reusit. Exista o singura posibilitate de a scapa de propria noastra umbra: sa ne asezam sub o umbra mai mare – umbra unei cladiri, a unei umbrele de soare sau a unui copac. Fiecare isi cunoaste defectele; cine nu ar vrea sa scape de ele? Lucrul acesta insa nu se poate realiza pana nu ne asezam la umbra Celui Preainalt si Atotputernic. Cei care, in arsita vietii, cauta ocrotirea Lui Dumnezeu, ajung automat la umbra Lui binefacatoare si datatoare de liniste

Ce simbolizeaza ocrotirea lui Dumnezeu? Raspunsul se afla in versetul 4: «Scut si pavaza este credinciosia Lui.» In timp ce toate asigurarile omenesti sunt nesigure, iar contractele incheiate sunt indoielnice (tineti, va rog, cont de observatiile scrise cu litere mici la finalul contractelor), Dumnezeu ramane statornic si credincios indiferent de circumstante. La Dumnezeu nu exista nimic ascuns. El Isi respecta intotdeauna promisiunile.

O cunostinta mi-a spus odata: «Toate atacurile impotriva Cuvantului lui Dumnezeu sunt ca si cum cineva ar incerca sa arunce cu pietricele in munti.» In primul verset din Psalmul 91 se abordeaza o problema de consiliere spirituala: «Cel ce sta sub ocrotirea Celui Preainalt si se odihneste la umbra Celui Atotputernic …» Prin aceasta intelegem ca nu oricine se afla automat sub ocrotirea lui Dumnezeu, astfel ca unii oameni nu au cum sa gaseasca adapost la umbra Lui. Acesta este raspunsul la intrebarea de ce atat de multi oameni traiesc in neliniste, dezorientare, nemultumire si instabilitate: ei nu si-au gasit inca locul sub ocrotirea Celui Preainalt

«Zice despre Domnul: „El este locul meu de scapare si cetatuia mea, Dumnezeul meu in care ma incred“» (Psalmul 91,2). Cat de puternica este siguranta unui om care se stie la adapost in Dumnezeu! Cu siguranta si psalmistul s-a pus sub ocrotirea Celui Preainalt, traind la umbra Celui Atotputernic. Autorul acestui psalm nu mai are nevoie de alte promisiuni, deoarece are o siguranta personala prin care poate spune plin de convingere: «El este locul meu de scapare.» Un astfel de om nu poate fi afectat de absolut nimic.

Nesiguranta incepe intotdeauna atunci cand ne indepartam spiritual de Domnul. Sa luam in acest sens exemplul lui Petru, care incerca sa umble pe mare: «Cand a vazut ca vantul era tare, s-a temut si, fiindca incepea sa se afunde, a strigat: „Doamne, scapa-ma!“ Indata Isus a intins mana, l-a apucat si i-a zis: „Putin credinciosule, pentru ce te-ai indoit?“» (Matei 14,30-31).
Lmds2

«Da, El te scapa de lantul vanatorului, de ciuma si de pustiirile ei» (Psalmul 91,3). Nimic nu poate sa ii faca rau unui copil al lui Dumnezeu. Uneori insa, Domnul permite acest lucru, dar stim sigur ca, in final, si acesta va fi tot spre binele nostru.

Din cele afirmate mai sus reiese faptul ca psalmistul face referire la trei grupuri de persoane:
– In versetul 1 el vorbeste despre cineva la modul general: «Cel ce sta sub ocrotirea Celui Preainalt …»;
– In versetul 2 el vorbeste la persoana a treia: «zice despre Domnul …»;
– Incepand cu versetul 3, el vorbeste la persoana a doua: «Da, El te scapa»
si continua in acest mod pana la sfarsitul psalmului. In mod clar, de aici incolo psalmistul nu mai vorbeste despre sine insusi: «El te va acoperi cu penele Lui si te vei ascunde sub aripile Lui, caci scut si pavaza este credinciosia Lui» (Psalmul 91,4).
Lmds3

De ce aceasta schimbare? In mod clar el se refera la altcineva, poate chiar la o generatie diferita. Personal cred ca, incepand cu versetul 3, psalmul se adreseaza acelei generatii de evrei care traiau in vremea Domnului Isus. In intregul pasaj este vorba despre Dumnezeul Cel Preainalt si Atotputernic. Este ceea ce par sa dovedeasca urmatoarele versete:
– «ocrotirea Celui Preainalt» (v.1);
– «umbra Celui Atotputernic» (v.1);
– «Dumnezeul meu» (v.2).

In continuarea acestor afirmatii divine urmeaza versetul 4. Acest amanunt este important, deoarece versetul ne aminteste de o afirmatie din Noul Testament care se refera la aceeasi problema. Domnul Isus a spus: «Ierusalime, Ierusalime, care ii omori pe proroci si ii ucizi cu pietre pe cei trimisi la tine! De cate ori am vrut sa-i strang pe copiii tai cum isi strange gaina puii sub aripi si n-ati vrut!» (Matei 23,37). Domnul Isus a marturisit in acest verset ca a vrut sa ii stranga pe israeliti sub aripile Lui si sa ii ocroteasca, dar ei L-au respins. Cred ca Domnul a spus aceasta facand referire la Psalmul 91 si dand astfel expresie divinitatii Sale. Mesia este Dumnezeul despre care scrie psalmistul in Psalmul 91 si doar cei care L-au cautat atunci pe Cristos si au crezut in El, au si gasit un loc de scapare in El.

«Nu trebuie sa te temi nici de groaza din timpul noptii, nici de sageata care zboara ziua, nici de ciuma care umbla in intuneric, nici de molima care bantuie ziua in amiaza mare. O mie sa cada alaturi de tine si zece mii la dreapta ta, dar de tine nu se va apropia. Doar vei privi cu ochii si vei vedea rasplatirea celor rai. Pentru ca zici: „Domnul este locul meu de adapost!“ si faci din Cel Preainalt turnul tau de scapare, de aceea nici o nenorocire nu te va ajunge, nici o urgie nu se va apropia de cortul tau» (Psalmul 91,5-10). Autorul spune ca groaza din timpul noptii va veni, ca sagetile aducatoare de moarte vor zbura, ca ciuma si molimele vor lovi si ca mii de oameni isi vor pierde viata. El spune insa si ca aceia care vor cauta adapost la Cel Atotputernic nu vor fi atinsi de aceste urgii. Evreii care au crezut in Domnul Isus au avut parte de ocrotirea Lui in anul 70 d.Cr., cand Ierusalimul a fost asediat de romani si in cele din urma cucerit. Ei au ramas la adapost:
– in groaza din timpul noptii, a asedierii si caderii Ierusalimului (66-73 d.Cr.), gasind un loc de adapost in tara aflata la est de Iordan, adica in Iordania de astazi;
– sagetile romanilor nu i-au atins;
– au fost feriti de bolile pe care le-a adus cu sine asedierea;
– in final, cand mii de evrei au fost omorati de romani in timpul cuceririi Ierusalimului, cazand la dreapta si la stanga, nici unul dintre evreii care credeau in Mesia nu a fost atins;
– acesti evrei credinciosi au putut vedea cum evreii necredinciosi au fost pedepsiti la doar 40 de ani dupa ce L-au respins pe Domnul Isus.

Triumful lui Mesia. «El le va porunci ingerilor Sai sa te pazeasca in toate caile tale si ei te vor duce pe maini, ca nu cumva sa-ti lovesti piciorul de vreo piatra» (Psalmul 91,11-12). Psalmistul descrie aici perioada de timp si generatia de oameni de la prima venire a Domnului Isus, lucru ce dovedeste, dupa parerea mea, ca este vorba despre un text profetic.

Aceste versete se refera la Domnul Isus Insusi. Diavolul s-a folosit de aceste versete sa Il ispiteasca pe Isus, dar Domnul nu a raspuns la provocare, triumfand astfel asupra lui Satan: «Atunci diavolul L-a dus in sfanta cetate, L-a pus pe streasina Templului si I-a zis: „Daca esti Fiul lui Dumnezeu, arunca-Te jos; caci este scris: „El le va porunci ingerilor Sai sa vegheze asupra Ta si ei Te vor lua pe maini, ca nu cumva sa Te lovesti cu piciorul de vreo piatra.“ „De asemenea este scris, i-a zis Isus, sa nu Il ispitesti pe Domnul Dumnezeul tau“» (Matei 4,5-7). Domnul Isus nu a contrazis afirmatia lui Satan legata de statutul Sau de Fiul al lui Dumnezeu, deoarece El este intr-adevar Fiul lui Dumnezeu, iar aceste cuvinte ale psalmului vorbesc despre El. In acelasi timp, Domnul Isus nu a raspuns la ispitirea lui Satan. Observam ca diavolul a vrut sa Il duca in pacat pe Domnul Isus, folosindu-se in acest sens de Psalmul 91. El nu stia insa ca exact prin aceasta a confirmat mesianitatea Domnului.

Ceea ce diavolul a omis insa in mod intentionat sa citeze, se afla in versetul urmator: «Vei pasi peste lei si peste naparci si vei calca peste pui de lei si peste serpi» (Psalmul 91,13). Sa fim atenti la termenii «lei», «naparci», «serpi». In acest context se face referire la aceeasi persoana. Cine este leul, naparca sau sarpele? Stim prea bine ca aceste trei animale il personifica pe Satan, pe diavolul. Ca leu, el cauta sa vada pe cine poate inghiti (vezi 1 Petru 5,8); ca sarpe, el actioneaza anticristic, ispititor si otravitor (vezi Psalmul 58,4-5); ca naparca/balaur, el persecuta Israelul (vezi Apoc. 12,3; 13,2; 16,13). «Puii de leu» sunt ispititorii si invatatorii mincinosi, slujitorii lui Satan cu invataturile lor false, pe care le vor raspandi pana la venirea lui Anticrist. Domnul l-a biruit pe diavol si puterile intunericului (vezi Col. 2,15), dandu-i lui Satan o lovitura de moarte si zdrobind astfel capul sarpelui.

«Patimile lui Cristos », filmul indelung discutat si controversat al regizorului Mel Gibson, incepe cu o scena cutremuratoare: Domnul Isus Se chinuie in timp ce Se roaga in Gradina Ghetsimani, sprijinindu-Se de o piatra si fiind supus unor puternice presiuni sufletesti. Pe frunte are picaturi de sudoare sub forma de sange. Ucenicii Lui stau adormiti putin mai incolo, iar Isus Se preda intr-o dedicare totala voii Tatalui. Un sarpe, care simbolizeaza ispitirea satanica, se strecoara in apropierea Lui. Dupa ce Isus Isi incheie rugaciunea, Se ridica si striveste capul sarpelui cu o lovitura puternica de picior, ca lovitura unui fulger. Stim ca scena aceasta nu se afla in Biblie, dar ea ilustreaza clar ceea ce a realizat Domnul Isus prin lucrarea Sa. El a implinit promisiunea din Geneza 3,15: «Vrajmasie voi pune intre tine si femeie, intre samanta ta si samanta ei. Aceasta iti va zdrobi capul si tu ii vei zdrobi calcaiul.» Psalmul 91,11-13 ne arata cum L-a invins Domnul Isus pe Satan, iar urmatoarele versete prezinta consecintele acestei victorii asupra istoriei mantuirii.

«Fiindca Ma iubeste – zice Domnul – de aceea il voi izbavi; il voi ocroti, caci cunoaste Numele Meu. Cand Ma va chema, ii voi raspunde, voi fi cu el in stramtorare, il voi izbavi si-l voi proslavi. Il voi satura cu viata lunga si-i voi arata mantuirea Mea» (Psalmul 91,14-16). Orice om care Il iubeste pe Domnul Isus va fi salvat pentru vecii vecilor. Oamenii se agata de atat de multe lucruri si totusi nu isi gasesc stabilitatea. Cine ramane insa langa Isus Cristos sta pe stanca, ceea ce inseamna ca poate pasi in siguranta: «Zice despre Domnul: „El este locul meu de scapare si cetatuia mea, Dumnezeul meu in care ma incred“» (Psalmul 91,2). Oricine cunoaste Numele Mantuitorului (pentru ca L-a chemat cu credinta) va fi salvat si ocrotit, ceea ce inseamna ca va fi ajutat sa razbeasca in timpul vietii petrecute aici pe pamant. Fiecare om care se roaga in Numele lui Isus are garantia ascultarii: «Cand Ma va chema, ii voi raspunde» (Psalmul 91,15). Fiecare persoana care Il cunoaste pe Mesia va trai si va vedea plinatatea mantuirii lui Dumnezeu.

La sfarsitul zilelor, istoria evreiasca va fi adusa din nou in discutie. Ea incepe acolo unde s-a incheiat odinioara: «Ierusalime, Ierusalime, care ii omori pe proroci si ii ucizi cu pietre pe cei trimisi la tine! De cate ori am vrut sa-i strang pe copiii tai cum isi strange gaina puii sub aripi si n-ati vrut! Iata ca vi se lasa casa pustie, caci va spun ca de acum incolo nu Ma veti mai vedea pana cand veti zice: „Binecuvantat este Cel ce vine in Numele Domnului!“» (Matei 23,37-39). Versetele 37 si 38 s-au implinit ad litteram, dar finalul versetului 39 urmeaza sa se implineasca atunci cand Domnul va reveni. Cu putin timp inainte de acest eveniment, poporul evreu va trece din nou prin cuptorul suferintei, prin necazul cel mare. Multi din popor se vor indeparta de Dumnezeu, dar ramasita va cauta adapost sub aripile Domnului si va fi salvata. Profetul Maleahi a descris acea zi in mod simbolic: «„Iata, vine ziua care va arde ca un cuptor! Toti cei trufasi si toti cei rai vor fi ca miristea; ziua care vine ii va arde, zice Domnul ostirilor, si nu le va lasa nici radacina, nici ramura. Dar pentru voi, care va temeti de Numele Meu, va rasari Soarele neprihanirii si tamaduirea va fi sub aripile Lui; veti iesi si veti sari ca viteii din grajd» (Mal. 4,1-2).

Isus Cristos Si-a dat viata pentru ca toti cei care vin la El sa fie salvati: «Ai mila de mine, Dumnezeule, ai mila de mine! Caci in Tine mi se increde sufletul; la umbra aripilor Tale caut un loc de scapare, pana vor trece nenorocirile» (Psalmul 57,1).

Strigatul de la miezul noptii.

Adauga un comentariu

Nume
Comentariu
www.piataaradului.ro
  ...Vezi aici!

Alte articole

www.ofertearadene.ro
......Vezi aici!
www.bisericiarad.ro - Oferte locale
...MONITOARE, SERVICE, CALCULATOARE...Vezi aici!